Wednesday, April 29, 2009

jalaN2 caRi pasaL..yey!

salam..hello~;)
hri ney..ak agk keletihan sbb bru blik dri window shoppim
kt kbmall..
xde bnda pom yg ak beli..
mmg juz window shoppim jerk!
ak kuar pom sbb aya ngan ain ajk..
suha ngan kwn aya,nurin ase nye[klu xsilap] pn join..huhu
ak smpai plg lwat..dlm kul 11lbh dh..
smpai2 tu..dyeorg dh pg shoppim merata dh..
ak pom tggu r kt popular..ckp jmpa tggu kt sne..
tgk2 buku..smbil tggu ain pg mne ntah..ho3
pas borim duk kt popular..kuar r jln kt kdai len...
dri 1kdai ke 1kdai..kteorg sggh.
kdai kasut,kdai bju,kdai tdg..sume msuk...
pastu g citijya..aya&nuyen b'kenan bey kt ctu..
pilih punye pilih..try punye try...
beli r sorang 1.huhuhu
round2 ag..smbil ain.
tup2,dye dh t'cegak dpan kteorg..
dgn pnuh beg plastik kt tgn..
so,kteorg pom turun g mkn kt kfc..lapo lh!
dri pgi ak xmkn uh!;p
lpas mkn sume2.agk kekenyangn..
ingt nk g men bowling..tp xjd lak!
owh3..ak jmpa tRah[bdp plkn ak] hu3
pastu ttibe ak ngan ain t'pisah ngan 3org dara tu..
kteorg t'srmpk ngan laila,pipah tinggi ngan iffah..
lame tul xjmpa dyeorg!;)
so,jln2 r ngan dyeorg..pg popular jap.
tmn lela cri buku..
ak pom beli gak novel sbijik!MUNAJAT CINTA,taufiqurrahman al Azizy
cam best jerk..nk tau best ke x?nti ak bce,ak bg ulasan!;p
lpas jln..lpas tu jln lgi..hu3
jmpa kak isma..x-naim,m'rgkp bkas ktua pljr.
ak xborak pom ngan dye..pipah jer!
lpas 2..pipah pom blik..laila pom nk blik..
kteorg ttp truskn p'jlnn lam kbmall tu..huk3
ain nk g survey kasut..kt situ r jmpa blik aya,suha ngan nurin.
lpas t g pacific..survey bju..
survey..punye survey..
sume dh agk keletihn!
pastu nurin ajk blik...ak jnji ngan umi kul 2stgh.
t'pisah r ngan 3org tu kt sne..
pas dyeorg blik..ak ngan ain pg A&Wtggu abh kt sne..
cian kt ain..dye skit kaki sbb pkai ksut high heel dye tu..ha3
lam kul 3,umi pom smpai...
so,b'pisah r kt c2..
moga2 dpt ketemu lg ya teman2.;)
ak pom blik umah..lpas m'lksanakn misi&visi..
trus zzzZZZ~~hohoho



sempat ag snap pic kt kdai kasut..nme pe ntah!;p


ain ngah blur nk beli kasut..aya plak ngah beri pndat yg bernas!ho3


ney lar novel yg ak beli[satu2 jgak nya bnda yg ak beli td]..xsbr nk bce!ngee~~



ak ltih pom sbb ikt dyeorg m'survey barang..ish3
tp bereh jek!;)

berDOSAkah akU b'cINta?

Hati remaja selalu berkata, apakah salah kami bercinta? Rasa cinta memang tidak salah. Ia adalah fitrah semulajadi (instinct) yang ALLAH swt kurniaan kepada setiap manusia. Ingin bercinta dan dicintai adalah instinct. Jiwa manusia memerlukan cinta seperti jasad perlukan makanan. Oleh kerana cinta adalah fitrah, maka tentulah tidak salah merasainya.

Namun ALLAH tidak kurniakan cinta secara polos begitu saja. Dia juga pencipta peraturan cinta demi menjaga kemurniaannya. Peraturan inilah yang kerap dilanggar. Rasa cinta tidak salah tetapi kesalahan selalu berlaku sewaktu menjalin hubungan cinta. Di sinilah selalunya remaja terjebak. Cinta terlarang adalah cinta yang menafikan peraturan yang telah ditetapkan oleh ALLAH swt. Ketika itulah FITRAH telah menjadi FITNAH. Bila kehendak semulajadi tidak disalurkan atau diisi mengikut peraturan maka akan berlakulah kekalutan dan kemusnahan.

Mengapakah perlu ada peraturan cinta?

Jawabnya kerana ALLAH swt mencintai manusia hambaNYA. Allah inginkan keselamatan dan kesejahteraan buat manusia melaksanakan keinginan fitrah semulajadinya. Keinginan tanpa peraturan akan menyebabkan banyak kemusnahan. Begitulah hubungan cinta yang terlarang akan membawa banyak implikasi negatif dalam kehidupan. Pengalaman sudah pun mengajar kita bahawa jangan sesekali bermain cinta, nanti terbakar diri. Sudah banyak tragedi yang berlaku akibat hubungan cinta yg membelakangkan Tuhan! Hubungan cinta jangan dicemari oleh sebarang tindakan menyalahi syariat.

Lebih banyak perlanggaran hukum berlaku, lebih tinggilah risiko kemusnahan yang akan berlaku. Jangan kuat tertipu dengan pesona cinta yang dihiasi dengan pelbagai janji dan sumpah setia. Jangan kita mabuk dengan rindu dan asyik yang membuai dan melenakan. Seteguk kita minum dari kendi cinta terlarang, racunnya akan meresap membunuh akal, jiwa dan perasaan. Pada ketika itulah cinta dikatakan buta. Maka butalah mata hati dan mata kepala sehingga seseorang akan menjadi hamba kepada sesiapa yang dicintainya. Ketika itu hati tidak nampak yang lain kecuali apa yang dicintainya. Lupalah diri pada pencipta cinta kerana terlalu asyik dengan cinta yang dikurniakaNya. Bagaimanakah pula perasaan kita agaknya jika seseorang itu begitu leka dengan hadiah yang diberikan hingga terlupa bersalaman dan berterima kasih dengan pemberinya?

Allah swt kerap dipinggirkan dalam hubungan cinta terlarang. Seolah-olah cinta dan pencipta cinta itu sudah tidak ada kaitan antaranya. Hukum ALLAH dilanggar bukan dengan rasa bersalah tetapi dengan rasa manis dan megah. Tangan kekasih dipegang walaupun jelas ALLAH mengharamkan sentuhan antara lelaki dan perempauan yang bukan muhrim.

Tergamak berdua-duaan di tempat sunyi walaupun sudah diperingatkan Nabi bahawa dalam keadaan itu syaitan
adalah pihak ketiga. Lebih dari itu pun banyak berlaku. Semuanyanya seolah-olah halal kerana cinta. Racun-racun berbisa yang memusnahkan cinta telah dianggap sebagai baja. Akhirnya pohon cinta terlarang pun berbuah. Buah yang pahit, masam dan memabukkan. Buah yang muncul dengan pelbagai jenama yang aneh dan menjijikkan - zina, sumbang mahram,bohsia, bohjan, buang bayi dll lagi.

Ketika itu indahkah cinta?

Peraturan cinta bagai tanda-tanda dan lampu isyarat di atas jalan raya.
Kereta diciptakan dengan kuasa untuk bergerak tetapi pergerakkannya perlu diatur dan dikawal. Jika tidak, dengan kuasa itu akan berlakulah perlanggaran dan pertembungan. Begitulah cinta, ia adalah kuasa tetapi kuasa itu perlukan peraturan dan kawalan.

Apakah peraturan-peraturan dalam hubungan cinta?

Hendaklah cinta kita itu didasarkan kepada cinta ALLAH. Ertinya cinta yang kita berikan kepadanya semata-mata kerana mengharapkan keredhaan ALLAH. ALLAH memberikan kita fitrah itu lalu niatkan dengan fitrah itu boleh menghampirkan diri kita kepada ALLAH swt. Cintailah sesiapa pun, tetapi pastikan cinta itu dapat memudahkan kita mencintai ALLAH. Sehubungan dengan itu, cinta antara lelaki dan perempuan mestilah diniatkan untuk ALLAH!.

Soalnya bagaimana?

Iringilah dengan niat untuk berkahwin kerana berkahwin itu lebih memudahkan seorang lelaki atau seorang perempuan menyempurnakan agamanya.

Sabda Rasulullah saw,

“Apabila seseorang itu berkahwin, sempurnalah separuh agamanya, tinggal lagi separuh untuk disempurnakannya” .

Semoga perkahwinan yang dibina adalah semata-mata kerana ALLAH, dgn tujuan untuk membina rumahtangga muslim, melahirkan keturunan soleh dan solehah, keluarga yang sanggup memikul amanah & dapat melaksanakan segala hukum dan perintah ALLAH swt. Semoga dengan perkahwinan itu juga akan dapat menjaga pandangannya, kehormatan dirinya serta hati dan juga perasaannya supaya sentiasa tunduk dan takut pada ALLAH swt, di samping dapat beribadat dan bertaqwa kepada ALLAH SWT. Oleh itu, usahlah bercinta sekadar untuk bersuka-suka. Lebih buruk lagi janganlah ada niat-niat yang jahat dalam bercinta sekadar untuk bersuka-suka. Lebih buruk lagi janganlah ada niat-niat yang jahat dalam bercinta sama ada didorong oleh hasutan nafsu atau bujukan syaitan. Jika tidak ada niat untuk berkahwin, cinta sudah pasti bukan kerana ALLAH. Hakikatnya cinta itu adalah cinta terlarang yang akan membawa kemusnahan pada sebelah pihak atau kedua-duanya sekali. Cinta jenis ini seburuk namanya - Cinta Monyet!

Hendaklah dipastikan semasa menjalin hubungan cinta tidak ada hukum ALLAH yang dilanggar. Antaranya, tidak ada pergaulan bebas, tidak ada pendedahan aurat, tidak ada pengabaian perkara asas seperti meninggalkan sembahyang, puasa dan lain-lain. Hubungan cinta jangan sampai terjerumus dalam perkara yang melalaikan dan merugikan. Maka, remaja tidak seharusnya mengeluh, ” Cinta apa namanya ini jika tiada dating, tiada perbualan telefon maraton..atau bahasa remajanya ‘bergayut’, tiada surat cinta, tiada sentuhan tangan, tanpa kerlingan dan senyuman? Yakinlah, tidak ada keindahan dengan melanggar peraturan Tuhan. Putus cinta dan kecewa bercinta yang begitu dominan dalam kehidupan remaja adalah disebabkan racun-racun cinta yang disangka baja ini. Justeru banyaklah cinta yang gagal disambung di alam perkahwinan dan lebih banyak yang putus tanpa sempat menempuh perkahwinan. Allah swt Maha Mengetahui dan Maha Menyayangi. Segala peraturanNya buat dengan rasa cinta terhadap hambaNYA. Cinta suci mampu tumbuh tanpa semua itu. Dan cinta itu pasti akan membawa ke gerbang perkahwinan untuk bercinta lagi dengan seribu keindahannya. Bahkan jika diizinkan oleh takdirNya, cinta itu akan terus bersambung ke alam akhirat. Suami yang soleh dan isteri yang solehah akan bercinta lagi di syurga tempat pertama yang melahirkan cinta!
Ketika itulah FITRAH akan menjadi ANUGERAH!

Love Myspace Comments

Tuesday, April 28, 2009

.meNangis laGi?.

aku menangis lagi?
xtau lar..
tp ak trase mcm ade air jer kluar dri mata ak..

Miss You Myspace Comments




ak dh cuba thn,pksa jgn kuar..
tp ia menyeksakn..
mgkn its make me better.;)
ak tau ak kuat..cuma ak perlukn masa..
jauhkn diri dri dia..
itulah yg terbaik!
sume nye akn jd spt biasa...
bkn nye ak xpenah mcm ney.

hmmm,papepn
tp ak salute r ngan kwn ak yg ney..

1st,apih

2nd,yene




jgn d'TANYA mengapa...i have my own reason.


p/s:sori..amek pic tnpa kebenarn.;p

i need time..juz dat!thanx..
jom tidur..;)

Monday, April 27, 2009

yM...ym..Ym!!

YM,
kamu semakin b'penyakit pelik...
kjap de..kjap xde!
cam chipsmore...
MENYEBALKN!tau enggak??
amt m'gngu emosi ak tul lh!
aish..
ak buang ko kn bru tau!
ak plak yg borim...
kuang30x

cpat2 lh sembuh ya yM ku...
;)

Saturday, April 25, 2009

*music oN me..*

hye~~
salam to all blogger..[smile]
hari ney bru hri sbtu...
ingtkn dh hri ahd..huhuhu
ak bgn awl gak pd biase hri ney..
pagi2 ag sume famili dh kuar..
tggl lar ak sorang2 kt umah..
bosan tgk tv..ak bukak lar radi0 era.
tup..tup..kuar lgu terlanjur cinta
1st time ak dgr lgu ney dlm van plkn time blik dri bank..;)
1st dgr tu..xhayati mne ag r.
tp dj radio tu ckp lgu ney dh hot kt indon..
kt malaysia jer bru d'putarkn..
lpas abes plkn..mmg ak slalu gak r dgr..
bila hayati btul2..mmg byk mkna yg dlm kpd seseorg
yg punyai kisah t'sendiri!
so,ak post r lirik dye n ltk lgu tu lam profile ak..
sbb ak suke sgt lgu ney...ngee~~;)
ZAAASSS..j0m kita layan sama~


Waktu bergulir lambat
Merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam
Menjadi sebuah dilema

Mengertikah engkau
Perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis
Tetes embun membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

Reff:
Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah kuberikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta aku tetap cinta

Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan



kamu..maafkn daku...
t'lanjur cinta~;)
p/s:i.l.y.s.d.m!

Monday, April 20, 2009

aKu keRinduaN!;(

hri ney..
ak mengalami kerinduan yg amt sgt..

hrpnya esok tdk lgi..
perasaan ini sggh menyeksakn..

..ya Allah,jagalh hatiku ini sebaiknya...


dats only i want to write..;)

da secret of [seNyumaN];)


1. Para saintis mendapati senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.

2. Pengkaji dan pengamal barat percaya dengan
memulakan hari dengan senyuman bukan sahaja berupayamenceriakan hidup anda tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan. Apabila kita tersenyum, badan turut 'tersenyum' dan menganggap kita gembira. Kajian menunjukkan senyuman memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak.

3. Apabila darah yang 'sudah sejuk' ini sampai ke hipotalamus (bahagian yang mengawal suhu badan dan emosi) ia menghasilkan kesan 'ge
mbira'. Selain itu, apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.

4. Senyuman bukan sekadar reaksi gerak muka, tetapi turut mempunyai kaitan dengan penghasilan endorphin dalam otak yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu rasa lebih
selesa dengan diri sendiri.

5. Kajian menunjukkan individu yang ketawa 100 kali dalam tempoh 24 jam mendapat manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam 10 minit. Hal ini terjadi kerana apabila kita ketawa, tekanan darah dan kadar dengupan jantung meningkat. Kemudian kedua-dua kadar ini akan turun iaitu lebih rendah daripada paras sebelum anda ketawa.

6. Anda juga perlu sedar bahawa kanak-kanak lebih banyak ketawa dari orang dewasa. Kanak-kanak berumur antara empat hingga enam tahun ketawa 400 kali sehari berbanding hanya 15 kali sehari di kalangan orang dewasa. Jesteru tidak hairan jika orang dewasa lebih mudah diserang penyakit serta mengalami masalah tekanan dan kemurungan.

7. Kajian yang dibuat oleh sekumpulan saintis da
ri Universiti Pusat Perubatan California menjelaskan terdapat dua jenis 'stress' iaitu stress yang baik dan stress yang tidak baik. Senyum dan ketawa dikategorikan sebagai stress yang baik. Stress yang tidak baik akan memberi tekanan kepada sistem ketahanan badan.

8. Dalam kajian di atas, dua kumpulan ora
ng dewasa telah digunakan sebagai eksperimen. Kumpulan pertama dipertontonkan cerita-cerita lucu manakala kumpulan kedua diletakkan disebuah bilik tanpa berbuat apa-apa. Sampel darah diambil 10 minit sebelum dan selepas kajian dibuat. Dari keputusan sampel darah tersebut, kumpulan pertama didapati peningkatan hormon semakin baik seperti hormon 'endorphins' dan hormon 'neurotransmitters' dan penurunan tahap hormon stress 'cortisol' dan 'adrenaline' .

9. Ketika kita ketawa, sel pembunuh tumor dan virus semulajadi dalam badan akan bertambah selaras dengan pertambahan Gamma-inteferon (protein melawan penyakit), sel T (yang penting untuk sistem pertahanan badan) dan sel B (ya
ng menghasilkan antibodi melawan penyakit).

10. Senyuman juga mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan. Banyak kajian terbukti bahawa tekanan emosi seperti kemurungan, kemarahan atau keresahan mempunyai kaitan dengan
sakit jantung.

11. Senyuman yang diakhiri dengan ketawa mengaktifkan kimia badan dan secara tidak langsung merendahkan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, atritis dan ulser. Pusat Perubatan Universiti Maryland menjalankan kajian ke atas 300 responden dan mendapati 40 peratus orang yang mengidap penyakit jantung kurang ketawa berbanding orang yang si
hat.

12. Senyuman dan ketawa antara senaman yang baik kerana ia membabitkan diafragma, abdomen, sistem pernafasan, muka, kaki dan otot belakang badan. Ketawa 'mengurut' organ dalam abdomen dan menguatkan otot abdomen, merangsang kedua-dua belah otak dan meningkatkan keupayaan untuk belajar. Ia melegakan ketegangan otot dan tekanan psikologi; membuatkan otak lebih peka ser
ta bersedia menerima maklumat baru.

13. Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus, sekali gus meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrient dalam badan. Ada juga yang percaya ketawa boleh membakar kalori seperti kita bersenam beberapa minit.

14. Selain memberi pelbagai kebaikan kepada tubuh, dalam ajaran Islam sendiri mengatakan senyum itu satu sedekah. Senyum mampu menj
adi penawar pada penyakit rohani yang kronik. Senyum tidak perlu modal, hanya sekelumit rasa ikhlas yang bisa memaniskan senyuman itu. Senyuman yang dilemparkan mampu menyerikan hari insan lain. Mungkin juga mampu menyejukkan hati yang sedang marah atau mampu juga untuk memulakan sesebuah ikatan.

15. Pujangga menyebut :
" SENYUM ITU KELOPAK. KETAWA ITU BUNGA YANG SEMPURNA KEMBANGNYA".

jd kgkwn..jgn lupa tuk senyum.ngee~~;)




Friday, April 17, 2009

:aMaziNg stReet:








ak suka tgk pic 3 dri ats tu..
seram jerk!;)
korang plak?

Thursday, April 16, 2009

Memujuk hati..


Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya
menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur
dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan
terbuka tapi lazimnya kita kita akan memandang pintu yang telah
tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang
telah pun dibukakan untuk kita. Kawan yang paling baik ialah
seseorang yang anda boleh duduk didalam buaian dan berbuai bersama
tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang
dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang
pernah dialami.

Memang benar kita tidak tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah
kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang
kita rindukan sehinggalah ‘ia’ datang memberi seseorang .Seluruh
cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda
kembali! jangan harapkan cinta sebagai balasan.nantikan sahaja ia
untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak
,pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. ia cuma mengambil
masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk
menyukai seseorang,satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia
mengambil masa sepanjang hidup
untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ia palsu,Jangan
kejar kemewahan kerana ianya akan susut,
carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma
memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang
suram.Carilah yang membuat hati anda tersenyum. akan tiba satu
ketika di dalam kehidupan apabila anda teramat rindu seseorang
sehingga anda ingin mengapainya dari mimpi anda dan memeluknya
dengan sebenar.

Mimpilah apa yang anda ingin mimpikan , pergilah kemana - mana yang
ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda
hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua
perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri
anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda
kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda seorang insan dan
harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia .

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa
ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan
orang lain juga.Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam
memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik
dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.
Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang
terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah
mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang
telah menyentuh hidup mereka.
Align Center
Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir
dengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan
kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh
meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan
kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda
tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati
nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula
yang akan menangis.

Wallahhua'lam.;)

Tuesday, April 14, 2009

K.A.M.I ;)

Salam.;)
ney ak nk tayang kt readers sume my gang kt plkn..
iaitu [F.I.D.I]..pe plak tu?
f-frihair
i-izzah
d-diana
i-izzati
meh ak citer serba sdkt tntg diaorg..

1st,izzah or ak pggl dye mc'jah jerk!;p dye partner katil ak..kteorg slalu gaduh[tp bkn btul2,ala2 manje jer;)]
dye sklh kt mrsm pc,dye bdk pndai ney..spm dpt 8A.
kt kem ak slalu usik dye smpai dye melalak tp ngan dye gak r ak slalu pinjam sabun.
dye ney baik jer,byk ckp gak..sbb tu ak slalu gduh ngan dye.
2nd,diana..or bdk2 p4 pggl toin2nk tau sbb pe?
sbb dye ney pndk!hu3 cam budak drjh satu..;)
kteorg lam dorm slalu buli dye..dye gak partner katil ak.
so,ak duk tgh2 antara mc'jah n toin2.

w'pn dye ney kecik..tp mulut mengalah org tua..potpet.potpet jer keje dye
kekdg aku pn naik bosan..dye sklh kt smk datuk bijiwangsa.
oleh sbb dye xckp ketggian gak r dye xleh nk wat water confident!ha3 ;)
3rd,izzati..or ak pggl zati jer.dye plg baik antara kteorg.;)
dye sklh kt smk melor kot..;p [ak xbape ingt ah!sori,ti..]
dye orgnya peramah,baik,suka tlg org..kekdg tu lurus jerk!
sbb tu rmai kwn ngan dye.ktil dye agk jauh ngan katil ak..
tp dye slalu lepak kt katil ak ngan diana..sbb tu kteorg jd rpt!
kemana2..msti b'4!xslalu gak..tp al
most lar.
ak,izzah ngan izzati 1company..tp diana x,dye compny alpha.
tp sbb kteorg 1dorm..we're close together!

+byk ag ak nk citer tntg kteorg..tp xtau dh sbb terlalu byk k0t!hu3 so,stakat ney cukup r...+


ney plak pic bdk2 p4..cume yg xde susan+yukki[bdk cina slalu lost cntct!;p]
sem0 sep kito!








ak miss amat ngan korang sume!muahh3x;)

hello world*


big hello to all readers.
1st time aku dpt siapkan blog ak dgn sempuna..
hepi amat~~
can ue believe dis?;p

well..i don't know what to say.;)
b'coz i don't want to say it!
hoh0hoh0
dgn siapnya blog ney
moga2 kita dpt share ilmu dunia&akhirat sama2.
c u next time!
daa~~

(~^,)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...