Sunday, May 31, 2009

::haDiRmU kU naNti,,::

Ntah keNapa hatI InI tErlalU amat
mErINdUI dIrImU..
haNya tItIs-tItIs aIrmata yG meNeMaNI
maLamkU yG sUnyI..

pErgImU tak bErgaNti..
hadIrmU kEmbalI kUNaNtI
kaU Ibarat pErmata d daLam hatIkU..
sInar cahaya yG meNeraNgIhIdUpkU..

hadIrmU meNgajarkU ertI kasIh..
hadIrmU meNgajarkU ertI rIndU..
hadIrmU meNgajarkU ertI cembUrU
NamUn semUa e2 haNya semeNtara..

kaU pErgI menINggaLkaN akU..
taNpa kUtahU ape saLahkU..
NamUn begItU..dOakU tetaP meNgIrINgImU..
semOga kaU bErbaHagIa sElaLU..

Tuesday, May 26, 2009

+selaMat haRi lahiR,uMiku!+

hey2 n big hellO
to everyOne..
salam,
hee..:)
hri ney,25 MEI 2009 adalh
ULANGTAHUN KELAHIRAN MEK ZAINUN BT IBRAHIM,
yg ke 48!(dh agk b'usia umiku upe nye!;P)
iaitu UMIku..
wanita terhebat yg pernah ku kenal selama
17 thn ak hidup..
klu x,ak xkn ade dh kt dunia ney..
Love Myspace Comments


nonO doakn,
semOga umi panjang umO,
murah rezeki,
bahagia selalu..
sbb kebahagian umi adlh
kebahagian anak2mu..
ngee..:)

tengs umi,
sbb pinjamkn nono tumpang dlm perut umi slama
9bln sblm tembus kluar ke dunai ney..
mekasih umi,
sbb jg nOno&adik bradik yg lain walaupn kami
de rgm&prangai pelik2 yg t'sendiri..
syukran umi,
sbb bagi keperluan yg cukup tuk nono dlm pelajarn,
ilmu dunai&akhirat..tp diri ney jer yg slalu lalai dgn dunia
smpai xsedar pelajaran tu pntg..
gamsahamida umi,
sbb tahan&layan kerenah,kemahuan nono yg
kdg2 dh melampau..
sampai umi pn tensiOn,:)

byk lagi klu nk list kt sini mnde yg nk d'terima kasih,thanx,syukran
dan gamsahamida..hee..
tp nonO ringkas kan,
slama nono hidup tuk 17 thn 5bln ney...
TERIMA KASIH tuk segala nya umi!
SAYA SAYANG KAMU!!

sape xsyg mak dye tu..
xtau r nk ckp pe..
lu piki lar sndiri!!
wakaka
but ILOVEMYUMI!!



dlm bulan ney jgak..
umi aku menyambut 3hri pentim,
so aku nk wish..
SELAMAT HARI GURU,
SELAMAT HARI IBU,
n
SELAMAT HARI LAHIR.

UE'RE DA BEST LAR UMI!!!!


tp umi slalu kata..
tiada hari khusus tuk mengingati ibu.
.ia adlh hari2 tuk ingt ibu anda.
dat's rite umi!hee..:D
n i'll!!

Thursday, May 21, 2009

aiyaakk...

dh lame xupdate blOg..

hmm..
hari ney,,
jiwa ase kacau semcm jerk!
seyesly mmg nk ase nanges..

td borim2
pg lar website iluvislam..
bca post2 yg m'bgnkn jiwa..
Allhamdulillah
lpas smayang..,
nanges dpan Dia..
m'ngadu sglnya..
tenang sket!
Dia maha pengasih lgi maha peyanyng..,
Dia slalu ada untk kita.
In'Allah.;)







Love Myspace Comments


“Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu”

perkaRa ajaiB t'sembuNyi dlM miNda..,

Apakah anda bersetuju jika saya katakan terdapat banyak perkara ajaib tersembunyi di dalam minda?

1) Tenaga ajaib tersembunyi dalam minda

Percaya atau tidak apabila anda sentiasa memikirkan tentang kenyang, anda tidak akan lapar. Buktinya apabila anda menjalani ibadah puasa, anda tidak berfikir pun tentang makan sepanjang hari, tetapi anda tetap mampu melakukan aktiviti-aktiviti kehidupan sebagaimana biasa. Padahal pada hari-hari biasa, awal pagi lagi anda sudah terasa hendak makan.

Demikianlah apabila anda tidak lansung memikirkan tentang penat, anda akan cergas dan bertenaga sepanjang hari.

Sebaliknya apabila anda mula berkata ”Aku malaslah hari ini”, “Aku boringla hari ni”, anda akan benar-benar malas dan boring. Maka jika anda ingin cemerlang dan berjaya, bijak-bijaklah berhubung dengan imaginasi. Imaginasi boleh menjadikan anda apa sahaja. Daripada sini kita boleh simpulkan, ”Kita sendirilah yang meminta setiap apa yang berlaku pada diri kita.

2) Berkomunikasi dengan minda ke minda
Apabila anda mengingat seseorang, dan jika ingatan anda itu jujur, ikhlas dan bertanggungjawab, dan tiada sebarang gangguan, anda sebenarnya telah pun menghantar gelombang minda kepada orang itu. Anda mungkin mendapat tindak balas yang menakjubkan.

Jika ingatan anda terhadapnya adalah yang baik-baik, dalam masa yang sama insyaALLAH dia akan mengingat yang baik-baik juga tentang anda. Maka kerana itulah sesekali pada saat-saat tertentu anda terkenangkan seseorang yang telah lama anda tidak temui secara tiba-tiba. Barangkali pada saat itu orang berkenaan sedang memikirkan tentang anda dan gelombang mindanya telah mengembara dan akhirnya sampai kepada anda.

Gelombang yang lemah akan tersasar atau tidak sampai ke matlamat ataupun ghaib begitu sahaja ditelan gelombang-gelombang yang lebih kuat yang sentiasa bersimpang siur. Gelombang minda akan lebih hebat kesannya terhadap mereka yang mempunya jalinan emosi ataupun pertalian darah yang rapat misalnya suami isteri, ibu dan anak, adik beradik kembar dan rakan seiras.

3) Daya magnet dalam fikiran beremosi

Tahukah anda apabila anda membenci seseorang, anda sebenarnya telah pun menarik kebencian orang itu terhadap anda. Fikiran yang beremosi ada daya tarikan bagaikan magnet yang akan menarik sebarang pemikiran yang sealiran.

Sebagaimana gelombang minda tadi, kebencian akan terhasil dalam bentuk gelombang-gelombang negatif yang mengembara dan akhirnya sampai kepada orang yang anda benci itu. Oleh itu, seseorang yang menjadikan imaginasinya sebagai salah satu laluan untuk kejayaan tidak boleh berfikiran negatif. Dia kena berfikiran positif supaya pemikiran yang sama akan dipulangkan kepadanya.

4) Mengawal minda untuk lebih berjaya

Tiada siapapun yang boleh membuatkan anda marah jka anda sendiri tidak ingin marah. Soal emosi yang tersentuh adalah perasaan yang boleh dikawal jika anda mahu mengawalnya. Jika anda memang tidak mahu marah anda tidak akan marah.

Orang boleh menjadi terlalu sedih kerana dia memberi laluan kepada dirinya untuk berasa sedih. Kesedihan yang melampau-lampau pula bermula daripada emosi yang ditarik-tarik, diiya-iyakan, diransang-ransang dan disungguh-sungguhkan, ibarat api yang dicurahkan petrol ke atasnya. Api akan menyambar hebat padahal jika dibiarkan sahaja, lambat laun ia akan padam sendiri. Kejayaan pertama orang yang berjaya ialah dapat mengawal emosinya.

5) Dua pemikiran dalam masa yang sama

Anda mungkin pernah melihat seseorang yang beremosi pada satu masa tetapi pada masa yang sama bercakap seolah-olah tidak menghadapi sebarang masalah dan ingat, orang ini bukanlah seorang pelakon. Seorang ayah memarahi anaknya dengan kemarahan yang beriya-iya tetapi dalam masa yang sama dia menghadiahkan anda senyuman dan mula bercakap lembut dengan anda. Itu tanda permulaan bagi seorang yang dapat mengawal emosinya. Seorang yang ingin menggapai kejayaan melalui imaginasi perlu lebih pandai mengawal emosi.

6) Minda teransang melalui solat dan doa

Solat itu doa dan doa itu perlu dalam proses kehidupan seseorang manusia. Manusia perlu berdoa untuk menjalinkan hubungan yag erat antara dirinya dengan alam ghaib dan yang terpenting dengan PENCIPTA-nya. Realitinya orang yang sentiasa berdoa dan sentiasa menunaikan solat tepat pada waktunya atau lebih baik pada awal waktu akan dapat membentuk dan meningkatkan kekuatan minda melalui fikiran yang lebih terfokus.

Seorang yang berjaya adalah seorang yang tenang dan ketenangan mutlak ataupun kemuncak bagi ketenangan adalah solat. Hakikat ketenangan tidak ada dalam diri seseorang yang ingkar solat atau tidak pernah berdoa.

Saturday, May 16, 2009

+dat's NO reason....+

Lady : Why do you like me.. Why do you love me?
Man : I can't tell the reason.. but I really love you..
Lady : You can't even tell me the reason...
how can you say you love me? How can you say you like me?

Man : I really don't know the reason,but I can prove that I love you.
Lady : Proof No! I want you to tell me the reason.
My friend's boyfriend can tell her why he loves her but not you!
Man : Ok..ok!!! Erm... because you are beautiful, because your voice is sweet
because you are caring, because you are loving, because you are thoughtful, because of your smile, because of your every movements.
The lady felt very satisfied with the man's answer.

Friday, May 15, 2009

::ke SANA lah daku::

tggl 12 mei,
dlm kul 1lbh dh..
ngah on9 kt ms..
ttibe t'bce kt buletin..
kemasukan pelajar politeknik dh blh d'check!
fuhh..ak pn pe ag,
dgn prasaan m'hrp,dbar,blur..
trus g web politknk..
punye r lame gak nk proses..
jntg ney..,
dup!dap!dup!dap!
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot
ngee..:D
tup2..maka kluar lar
keputusan nya...


KEPUTUSAN PERMOHONAN KEMASUKAN KE POLITEKNIK KPT
KEMASUKAN SESI JULAI 2009

BUTIRAN PEMOHON
NO. KAD PENGENALAN 91120214****
NAMA PEMOHON WAN NOR FARIEHAN BT WAN IBRAHIM

STATUS PERMOHONAN
KEPUTUSAN PERMOHONAN ANDA BERJAYA
POLITEKNIK POLITEKNIK KOTA BHARU, KOK LANAS
PROGRAM DIPLOMA AKAUNTANSI
SESI KEMASUKAN JULAI 2009
TARIKH TAWARAN 13/05/2009





Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot yey!
alhamdulillah..
ingt nk g jauh..tp dpt kt kb,kok lanas jerk!huhu
tp xpe..
yg pntg AKAUN!
ak nk truskn stdy akaun..,
ak mnt,suke sgt ngan akaun
ak pn xtau npe..
tp ble piki2 blik...
mgkn sbb ak wat pulut kuning lpas abes silibus akaun
jamu 1klas mkn pulut kuning,
huhu
alhmdulillh jgak,,
ak xtarget lgsg akaun ak dpt __
lam exam hall mmg panik,blur
soalan agk rumit..
ase nye dokumen ak ximbang pom!
ngee..;p
tp ak hepi sgt!
tengsful to God..,
pgi tu ak xtrus ckp kt umi ngan abh,
tp org 1st yg tau adlh abe..huhu

lpas umi blik sklh..
ttibe tnye
no blh poli mno?
nk g ko?

ak pom of cos r jwb,
nk ah!
leh dip akauntansi kt poli kb jah..
[smbl t'senyum girang.:D]
tp umi tau mne nono blh poli?
umi pn bg nset kt ak,
suh ak bukak kt inbox..
tu..dye atar msj dh!
dey bg no umi ai tu..

ak pom hnya m'bls dgn senyum kambing..;)
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot



w'pn
poli ney xsefemes mcm stdy kt U..
tp ak rse ney adlh yg T"BAIK tuk ak..
rslt ak pom xlyk nk msuk u,
agpn ak dh dpt dip akaun yg ak nk!
xkesah r kt mne2 pom..
In'Allh..
de rzeki..ak akn smbg stdy n
time tu ak leh jejak kaki ke U!
huhu

tnye wawa ngan c'ros..
dyeoram xdpt.
ingtkn leh poli skali ke..
best gak!
at least dh de kwn..
don't wory r my pren,
rzeki korang bkn kt poli..tp ak sure de kt tmpt len!
tp td mira msj..
dye ckp nedy dpt poli sama n kos yg sama ngan ak!
yey!
okay r..huhu

papepom,
ak promise pd diri ak,
pd umi abh,
ak akn stdy btul2..
stdy da best!
tuk famili
tuk agama
tuk diri ak
yg pntg..
tuk MASA DEPAN ak jgak!;)







tengs awk!
sbb sokong sy,beri sy semngt,
ada sy wktu sy perlukn awk..
cayarm kamu,dear.
ngee..;)

::doa ciNta::

Bismillahhirahmanirrahhim....,




Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..


Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu


Amin….




Dapatkan TestIslamic di SahabatMusleem.blogspot

Monday, May 4, 2009

aPa itU sahaBAT, TEman, KAwaN, RakAN&TaulAN...

Seringkali kita tertanya-tanya,
apa beza sahabat, teman, kawan, rakan, taulan.
bezanya hanya dapat diselami dengan mata hati...
A friend in need is a friend indeed!!
Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa, kecuali diri sendiri...
Tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung
kerana memepunyai seorang sahabat yang memahami kita.
Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti
kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya...?
seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa...
Tetapi kita sering terlupa. Untungnya mempunyai seorang sahabat
yang sentiasa memahami yang selalu berada di sisi
pada waktu kita memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita ,
segala rasa kecewa dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga
kadang2 kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita. Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana
dia pernah menyabarkan kita. Ikhlaskah kita
mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setipa kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yang kita boleh dipercayai,
kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah. Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita...
Ambillah masa untuk memahami
hati dan perasaan sahabat & kerana
dia juga seorang manusia,
dia juga ada rasa takut,
ada rasa bimbang,
sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerluka seorang sahabat...
Sebagai kekuatan jadilah kita sahabatnya itu..
Kita selalu melihat dia ketawa,
tetapi mungkin sebenatnya dia tidak setabah yg kita sangkakan.
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan...
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan...
Kita tidak tahu.
Tetapi, jika kita cuba jadi sahabat se
pertinya,
mungkin kita akan tahu...
~hargailah sebuah persahabatan kerana di sebaliknya tersimpul segala-galanya~ ~orang yang menunjukkan kebaikan kepada anda adalah sahabat baik,
dan orang yg menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik~ ~truth: "when a particular guys flirts with a girl very often,
a girl would start thinking the guy likes her.
so if you treat a girl just as afriend, go easy on the smiles and stare 'okie?"
Beza dia....antara sahabat, kawan dan teman... Kawan ...adalah
kenalan yang kita kenal sebagai
satu kebetulan, mencari identiti diri
dan bermesra berkenalan dan mencari keserasian untuk dibuat sahabat.
teman hanyalah haadir seketika bila kita dipertemukan di satu satu majlis..
selepas itu dia berhenti disitu....
jarang sekali rapat sebagai kawan atau sahabat..
Sahabat, tak siapa dapat menghuraikannya melainkan
teman atau kawan yang rapat dengannya bagai isi dan kuku,
mengharungi suka duka bersama,
menyimpan
rahsia bersama,
susah senang bersama,
bagai menangis bersama..
sahabat sanggup berkorban segalanya, jiwa dan raga....
tanpa ada prasangka dan prejudis......
mampukah kita menjadi sahabat ...
sebaik sahabat sahabat Rasulullah saw.....
fikirkan laaa....
~aku, dia, & seseorang~
"Menuntut ilmu adalah taqwa.. men
yampaikan ilmu adalah ibadah..
mengulang ngulang ilmu adalah dzikir.. me
ncari ilmu adalah jihad. - Al-Ghazali"






Valentine candy hearts

Sunday, May 3, 2009

familY Day..;)

salam..ell0!;)
lame ak xjenguk ke blog empunya ku sndiri..ho3
mlm sbtu lpas..
ak ikt famili g hri keluarga kt pjbt abh anjur..
ingt mls g..sbb ptg tu dh ckp kt umi xnk g..
tp mlm tu umi tnye blik..so,pg je r.
nme pom ag hri keluarga kn..
smpai2 tu..
org dh rmai..ak plak mmg xknal sorang habuk pn mnusia kt sne..
smile je r..ngee~~;)
tp acara tu..agk keboringn r..dh r tmpt panas!
hot tul!fuhh~
smpai2 jer sume org..acara 1st ialah m'jamu slera..
pe ag...terkam je ah..
xah..ak kn bdak sopan,,,ak xg ambik pom mknn..
pau yg umi ngan adik punye jer..
tp mmg byk r mknn dyeorg sedia..
b'lmbk lbh!
lpas jer mkn..atucra mjls stat.
owh3..mmg borim r aturcra nye..
~p'smbhn nyanyian pgawai,cbtn b'tuah,p'tukarn adiah antra pgawai
pastu,duk gilir yg tu r 2,3 kli...
adk pom dh ngadu ngntuk,puah.
ak apath lgi..ase nk tido trus jer kt c2.
tp d'sbbkn kt c2 pns dan rmai org..
ak cntrl jerk!lalalalaa~~
tp an..tgh asyk2 ngah lyn lgu[w'pn penyanyi nye suara xbest pom!;p]
ttiba..tebabo00~~
de 2org bdak t'babas t'lggr kete kt tpi jln uh..
kete slh sorang pgawai kt c2 gak..spe ntah!ho3
kete honda city..bru jer kuar smggu dri tmpt pamern.
spe xbengang..tgk2 dh kne rempuh.
kne lar thn 2org bdk uh smpai prnts dyeorg dtg slesaikn kes..
uish2..cian tul!
keadaan time tu kalut gak r..
ingt kn de xcidnt ke,ape ke..

time tu dh dkat kul 11..
ak tgk sume org nk blik..
muke dh ngntuk,borim,bengang..sume de!
tp de ag p'smbhn nyanyian..
tp lum abes ag acara nyanyi tu..
abh dh ajk blik..
kteorg pom ape ag..
agkt kaki je r..
mata dh ngntuk amt dh!

so...
mcm tu je r..mjls hri keluarga kt pjbt abh ku..
ingt kn happening ke..
tp bese2 cam tu jerk!;p
moga2..thn dpn wat r kt tmpt best sket..
leh ak join plak!
lalalaaa~~


ney hamper cbtn b'tuah n p'tkrn adiah yg abh kteorg dpt.;)





yie&mc dik ngah adjust camera yg wat hal time tuh!pe r~~


p/s:ak famili kteorg blik uh..bdk 2org tu still ag kne thn kt thn n prnts dyeorg ngah slesai kt luar..cian lak ak tgk!;( tu lar..len kli bwk moto leklok au!nti prnts gak yg ssh..

Friday, May 1, 2009

soRi yuP!





maaf ya teman2 klu ak penah rasa
ak mensia2kn korang..
mgkn ak xsedar.
maaf ya!
xpenah ak t'lintas d'fkrn ak ingn kehilangn
seorg teman,kawan&shbt..;)


ak juga manusia biasa..
yg punya hak spt korng..;)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...