Saturday, July 31, 2010

assalamualaikum dan selamat hari sabtu
kawang - kawang ,
slmt b'hujung mggu ye .

hmm ,
post hri nie nk sdey2 r sket ,
wan mrajuk ngn sy ,
pdhl niat sy nk b'gurau jer ,
sy xtau yg dye bgitu snsitif ,
tp sblm nie xde lar smpai sesnsitif ini .
pas2 plak td abah bru blek dri KL ,
abh de beli kn kain tuk wat bju kurung raya ,
umi suh sy amek wane merah ,
sy xske wane merah .
kain yg sy b'kenan tu da dpt kt adek ,
ase frust gak .
xtau lh nape .
bese nye sy akn luah kt wan ,
dan dye akn tng kn sy ,
tp wan plak mrajuk .
so ase down sgt skrg .
nk nanges jer ase .
sy tau mslh sy nie ntah pape .
tp xpelh nie kn mslh .
sy tau lh kn .

SY XNK MCM NIE !!!

Thursday, July 29, 2010

soram2 jerk .


ak hrp masa dpt berlalu dgn cpat ,
ase cam aneh jer duk sowg2 kt sni ,
tp nseb bek de wifi mcD free kn ,
dpt gak ak meng'0n9'kn diri ku xtaw nk kemana ,
sblm menunggu umi mengangkut ku dri kbmol inih (!)
(^__^)v

1st ase blek sorang2 ,
jln sorang2 cam
budak ilang parents .
hahaa
xde r smpai mcm tu ,
gue da bsar der ,
da bley kawen pown (!)
wink2 ** :)

papepn ,
cpatlh kul 1stgh ,
ak nk blek umah (!)
=.='

Thursday, July 22, 2010

KAMU .

I.love.you

I.need.you

I.heart.you

I.happy.with.you

I.miss.you

with.all.my.heart
. MUHAMMAD RIDZUAN ANUAR .

hari ini .

salam kawang - kawang ,
salam sayam n slmt hari khamis ,
hari ini dan smlm sy xde klas ,
jd sy trus dgn bgga nye pulang ke rumah .
hahaa
tp rse sdey sbb esk da kne pg poli sbb de tklmt tuk LI ,
kalu x dgn tng sy dpt b'cuti 4hari
dgn keje yg b'timbun2 .
aishh ,
kacau daun kn tklimat tu . =.='

ouh3 ,
sbt psl tklmt LI kn ,
td sy pg survey tmpt tuk LI nti ,
sy pg pjbt pguambela&pguamcara ,
umm tp xtaw lg lh nk amek ke x tmpt nie ,
ase nye xssuai kot ngn sy bdk akaun .
nk cari firma akauntn dlu lh .
bru ade keje sket nk wak kot .
huuhu

td ak g ngn kwn sklas sy ,
dye nk wat LI tmpt skali ngn sy jua ,
n driver kteorg plak ' kwn lelaki ' dye ,
waaa dyeorg rmntik der wlaupn lelaki itu malu2 kmbg sket ,
hahaaha
dyeorg amek sy dlm kul 3 ,
col lh cmny tu nk tnye tmpt ,
but dyeorg jwb bos kuar kul 4 bru msuk blek ,
so kwn sy tu cdgkn lar nk g tgk pameran ular ,
pusim punye pusim nk cri parking kete ,
tp lpas jmpe pmrn plak xstat lg ,
hampeh tol !
then kteorg pg lar mkn kt dtrn mpkb tpi parkson tu ,
psgn tu jer mkn ,
sy xmkn diet der . hahaa

tgk dyeorg borak , jln same , mkn same ,
its make me so jealous (!)
n make me remind to ma hubby . . . :(
i miss so muchie2 .
nk nanges jer ase .
sobSOBsob ;((
da dkat sebln lbh xjmpe dye .

notim more ,
papai .


Tuesday, July 20, 2010

orang arab kecek kelate .


ambo bgga dgn ini ore .
dye blaja bhs kite smate2 tuk tnjk pd stdnt dye
nk blaja bhs arb xssh pom .
ambo nk jd mace dye lh .
nk make makane arb tiap2 hri .
hee (^__^)v

p/s : semak pom semak ! hahaa




Friday, July 16, 2010

akusayangkoranggler (!)


wah2 , chantek kn pic kt ats .
c da leg r sape yg edit .
hee . (^__^)v


ble ak tgk pic nie ,
ak ase sdey jer .
nxt week kn ak da nk msuk kamsis ,
jd ak akn jauh dri dyeorg ,
wlupn kteorg 1poli tp ak still ak rse b'jauhn ngn dyeorg nti ,
sbb nye nti xkn de lg mkn b'sme ,
gelak tawa b'sme ,
bobok b'sme ,
jln mlm2 b'sme ,
kuar mkn b'sme ,
gelak2 mcm hntu b'sme ,
cter smpai lwat mlm b'sme ,
I'LL MISS IT LIKE CRAZY (!)

walaupn dyeorg nie kekdg over gler ,
tp dyeorg member yg BAEK .
very2 da gud one i know .
kwn yg leh ssh sng b'sama ,
kwn yg xb'kira sgt dlm byk hal ,
kwn yg leh bwk bncg ,
kwn yg sportim ,
kwn yg mcm2 lh .

korang ,
ak sayang korang gler2 lh (!)
ak hrp friendship kte nie smpai ble2 .

fine ,
airmata ase nk b'titis dh . . .

da color of rainbow neva change .

salam n slmt hari jumaat kawang - kawang ,
dis weekend mggu ke 4 sem 3 ,
i'm home again (!)
(^__^)v
jgn jeles okeh ,
tu lar ltak ak kt klate sgt .
kalu blh tiap2 hri ak nk blik .
rumahku syurgaku .
dats rite babe (!)

fine ,
dlm smmgu nie da byk bnda berlalu ,
stdy pom mostly sume sbjk da abes bab 1 ,
huuhu
n 1st quizes ofkos will coming soon okeh , =.='
hri ahd nie da konpem kuiz law comp ,
yuhuu ~ truja2 . hahaa
alhm'lh , stdy sume nye b'jln lncr ,
ak leh ikut sume nye ag ,
now ,
trase ltih ngn softskill ,
da stat wat kerja luar ,
dats mean kena b'hubung ngn organisasi luar ,
bygkn bgi masa smggu tuk wat oppointmnt ngn sykt ,
ofkos lar ssh kn sbb mostly pengurus nye bz n kne amek mse yg
lame tuk approve intrview kteorg ,
so kteorg pilih sykt yg bese2 jer ,
yg bos nye sportim n bgi kerjasama kt kteorg .
hmm , mybe jgak crtain cmpny pndg rndh kt bdk poli .
dats not good . =.='
tp papepn sume nie buatkn kami dpt new xperience
n dats really fun (!)
ak shuke . :)

then mggu nie jgak ,
ak bru dpt taw yg ak dpt kamsis ( kampus siswa )
kalu mula2 dlu ak taw mnde nie ,
ofkos it'll be a very gud news ,
but now . . .
ak jd mcm srba slh ,
sbb nye 1st ak da byr pnuh umah swa ,
2nd ak da leh suit ngn keadaan umah tu ,
3rd ak sdey nk tggl gang2 ak kt sne (bajet mcm da xleh jmpe kn) ,
kak2 snior bilik ak n umah tu pom baek sgt ngn ak ,
tp ak memilih tuk stay kt asrma jgak ,
kalu org tnye ak sndiri xleh nk gtaw nape ak nk tggl kt asrma ,
tp hati ak ckp nk duk asrma , huuhu
keadaan da berubah , xsama mcm dulu ,
ak jdi berbelah bagi ,
but i've to choose it .
sabtu nie ak akn check in kt kamsis ,
tp brg kt umah swa 1habuk pom ak xkemas ag (!)
ouh3 , ak xgtaw pom kt housemate yg ak ak akn pndh msuk kamsis .
wat suprise lh nti . hehee
hmm , best xbest pom nti .
hntam jelh . i'm already choose it .
tp xpe , dila , susy , kaeri , wani , mirah , leyha n so on
bdak2 pndai klas ak rmai duk kamsis ,
so nti leh r ak stdy ngan dyeorg shume .
shuke2 (!)
dpt pointer lbey punyer ~ hahaa

hmm . . da byk ak mencoret neh ,
da kehbsan words mgkn ,
huuhu
doakn ak dpt truskn idup nie dgn pnuh smgt (!)
chaiyok wan nor fariehan wan ibrahim . :)

papepn yg terjadi or berubah ,
esok atau hari nie ,
da color of rainbow neva change .

(^__^)v

hirupan terakhir secawan kopi ; sy syg kawang2 sy . hrp anda pom akn ttp syg sy . mood : nk nanges jer ase . :(

Saturday, July 10, 2010

semester baru , semester 3 .


salam n slmt berhari sabtu kawang - kawang ,
:)
lame kn daku xupdate blog ,
pdhl blek tiap mggu n on9 jer memnjg ,
tp mcm xde idea nk post something .
huuhutghari ini daku trase keboringn n bershj ,
jd daku trase ingin mengepost sesuatu .

ouh3 ,
msh blom t'lmbt ase nye nk ckp
welcome to sem 3 .
wlaupn da stat dlm 3mggu kot . haaha


nie snarai sbjk yg daku amek n tlh dftr pd sem 3 nie .
* klik kalu rabun . :)

sume nye 8sbjk ,
n 4sbjk de final .
lect alhmdulillah sume ok jer kot .
x ok pom kne wat2 'ok' jgak lar kn .
=.='


nie plak jadual klas .
perghh (!)
xpnah ag sem 1 n 2 ase klas straight stat kul 5
then hbis rpt smpai kul 5 .
da lar de gate byk ,
smpai 4jam .
kalu tdow pom wat ponim palo jer .
tp ok lar kn at least leh wat ilang ltih .
huuhu :)

tp smgt b'kobar2 sket msuk sem3 neh ,
sbb nxt sem da LI ,
so cam besh r ase ,
skrg daku ngah survey nk cri tmpt mane ,
either firma , bank or hotel .
but my 1st choice is firma .
msti besh dpt tgk cra dyeorg keje cmne .
sbb daku pom nk keje mcm tu jgak 1hri nti .
hehee insyaAllah .

so ,
buat kawang - kawang n sape yg tgh blaja ,
msti korang tgh smgt b'kobar2 nk mula sem bru nie kn .
n juga wat sape2 yg da keje or wat pape jer .
chaiyok2 !
mula kn dgn smgt baru .
jgn pnah putus angsa okeh (!)
hee (^__^)v


hirupan terakhir secawan kopi ; u'll neva walk alone . :) sy cinta kamOo muhammad ridzuan .

Friday, July 9, 2010

sweet jer words ini .


JIKA kamu memancing ikan
setelah ikan itu terlekat di mata kail..
hendaklah kamu mengambil ikan itu..
jangan sesekali kamu lepaskan ia semula..
ke dalam air begitu saja..
kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...

begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorg..
setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya..
jangan sesekali kamu meninggalkan begitu saja..
kerana ia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi ia mengingatimu..

JIKA kamu menadah air biarlah berpada..
jangan terlalu mengharap pada takungannya..
dan janganlah menganggap ia begitu teguh..
cukuplah sekadar keperluanmu..
apabila sekali ia retak..
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula..
akhirnya ia dibuang..
sedangkan JIKA kamu cuba membaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi..


begitu juga JIKAa kamu memiliki seseorang..terimalah seadanya..
janganlah kamu terlalu mengaguminya..
dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa..
anggaplah dia MANUSIA biasa..
apabila sesekali dia melakukan kesilapan, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya..
akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya..
sedangkan JIKA kamu memaafkannya..
boleh jadi hubungan kamu akan terus hingga ke akhirnya..

JIKA kamu telah memiliki sepinggan nasi..
yang kamu pasti baik untuk diri kamu..
mengenyangkan..berkhasiat..
mengapa kamu berlengah cuba mencari makanan yang lain..
terlalu ingin mengejar kelazatan..
kelak nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya..
kamu akan menyesal..

begitu juga JIKA kamu telah bertemu dengan seorang insan..
yang pasti membawa kebaikan kepada dirimu..
menyayangimu..mengasihimu..
MENGAPA kamu berlengah,cuba membandingkannya dengan yang lain..
terlalu mengejar kesempurnaan..
kelak kamu akan kehilangannya apabila ia menjadi milik org lain..
kamu juga akan MENYESAL..


sy mencopy ayt ini dari blog cikfarah
hee :DD

hirupan terakhir secawan kopi ; Alhamdulillah atas sgala nikmatMU ya Allah .

Saturday, July 3, 2010

hati ; kenapa kamu sensitip sgt ? T_T

Friday, July 2, 2010

Sudikah awak menjadi isteri ke - 2 saya ?

"Awak sudi jadi isteri kedua saya?" tanya Syazni tegas dan yakin.

Tiba-tiba mata Fulanah merah, air mata mula bergelinang di kelopak bawah.

"Tak sangka awak sudah beristeri! Awak jahat! Sanggup mempermainkan hati saya. Awak ingat saya tiada maruah? Hah!" pekik Fulanah dengan suara tersekat-sekat.

Mata Syazni liar melihat kiri kanan, mungkin ada sesiapa yang memandang perlakuan dia dan Fulanah. Bukan takutkan pandangan manusia, tetapi lagak Fulanah langsung tidak selari dengan penampilannya.

"Saya ingat kita lama berkawan, awak masih bujang. Tapi rupa-rupanya… " Fulanah mula sebak.

"Tak. Maksud saya…"

"Sudah! Jangan bermulut manis lagi. Cukup!" potong Fulanah dengan kasar.

"Awak nampak macam alim, tapi sanggup menipu saya. Dan awak sanggup melamar saya menjadi isteri kedua awak. Awak ingat saya ni siapa?" suara Fulanah semakin tinggi, setinggi egonya.

Syazni diam seribu bahasa. Dia sudah tahu `Fulanah' di sebalik Fulanah yang dia kenal selama ini. Fulanah bergegas dari situ sambil mengelap air mata dengan tudung labuhnya berwarna kuning. Dalam hatinya, Syazni seolah-olah menghinanya apabila memujuknya untuk bermadu. Syazni muram. Namun masih terselit kekecewaan di sudut hatinya. Kekasih hatinya belum bersedia rupa-rupanya.

"Ada hikmah," bisik hati kecil Syazni, sekecil pandangannya terhadap Fulanah.

Hujung minggu berjalan seperti biasa. Program-program dakwah menyibukkan jadual Syazni sebagai seorang muslim yang beramal dengan apa yang diyakininya. Duitnya banyak dihabiskan untuk memenuhi tuntutan dakwah yang seringkali memerlukan pengorbanan yang tidak berbelah bahagi. Namun, hatinya tegas dan yakin bahawa inilah jalannya. Jalan yang membawa dia menemui Tuhannya dengan hati yang tenang serta bahagia di hari kelak. Keyakinan serta keaktifan Syazni berdakwah sedikit sebanyak memenangi hati gadis-gadis dalam persatuannya. Malah, Syazni dilihat sebagai calon suami yang bakal memandu keluarganya nanti ke arah memperjuangkan agama yang dianutinya sejak sekian lama.

Sudah terlalu ramai muslimah yang menaruh hati padanya, namun, Fulanah terlebih dahulu rapat dan memenangi hati Syazni. Bagi Fulanah, Syazni seperti pelengkap kepada dirinya. Namun, hanya sehingga saat Syazni melamarnya menjadi isteri kedua. Syazni masih lagi aktif dalam dakwah meskipun hubungannya dengan Fulanah nampak seperti tiada jalan penyelesaian. Dia mahu berbaik dengan Fulanah, namun sikap Fulanah yang keras dan kurang memahami erti dakwah membantutkan usaha Syazni tersebut.

Bagi Fulanah, Syazni tak ubah seperti lelaki lain. Gerak kerja dakwah Syazni berjalan seperti biasa. Siangnya ke hulu kehilir memenuhi program serta amal jariah kepada masyarakat. Malamnya sibuk dengan mesyuarat dengan sahabat-sahabat seangkatannya. Syazni semakin percaya jalan dakwahnya, sama sekali dia tidak akan berganjak dari jalan ini hatta datang ancaman sebesar gunung sekalipun. Dia terlalu matang, jauh sekali daripada pemikiran pendakwah lain yang semudanya. Namun, Allah s.w.t. Maha Mengetahui lagi Maha Pemurah. Sekali lagi Dia menghantar seorang perempuan bagi menguji Syazni – sama ada dia menjadi pemangkin atau perencat bagi dakwah Syazni.

Suatu petang dalam suatu program dakwah di sebuah madrasah, Syazni dikejutkan dengan luahan ikhlas dari sahabat lamanya, Nusaibah. Syazni sekali lagi gusar takut-takut Nusaibah tidak dapat menjadi sayap kiri perjuangannya selepas berumahtangga nanti. Isteri pertamanya sudah pasti membawa Syazni menemui Tuhannya, namun, Nusaibah yang kurang dikenalinya adakah sama seperti Fulanah atau tidak? Syazni bercelaru, tetapi tidak bermakna lamaran Nusaibah ditolak. Dia meminta sedikit masa untuk memikirkan keputusan tersebut. Setelah merisik pemikiran Nusaibah daripada beberapa sahabat terdekatnya, Syazni berjumpa dengan Nusaibah bertemankan sahabat baiknya.

Dengan tegas dan yakin, sekali lagi Syazni mengulangi soalan yang pernah ditanya kepada Fulanah.

"Awak sudi jadi isteri kedua saya?" tanya Syazni tanpa segan silu.

"Sudi," jawab Nusaibah ringkas.

"Er, betul ke ni?" tergagap Syazni menerima jawapan Nusaibah yang tenang dan yakin.

Nusaibah mengangguk kepalanya sedikit. Langsung tiada rasa takut mahupun kecewa apabila lamaran sebagai isteri kedua yang dilafazkan oleh Syazni.

"Kenapa saya?" tanya Syazni ingin tahu.

"Saya ingin membantu gerak kerja dakwah awak," jawab Nusaibah yakin tetapi sedikit malu.

"Baiklah," jawab Syazni tersenyum.

Akhirnya, Syazni dikurniakan sayap kiri yang sangat membantu dalam gerak kerja dakwahnya selama ini. Setelah seminggu mendirikan rumahtangga bersama Nusaibah, Syazni terasa dakwahnya semakin laju. Jadualnya senang, pakaiannya dijaga, makannya disedia. Malah, Nusaibah sangat membantu gerak kerja Syazni semampu mungkin. Setiap kali turun ke lapangan untuk berdakwah, Syazni membawa Nusaibah untuk membantu kerja dakwah seadanya. Kadang-kala letih menyinggah Nusaibah. Suaminya terlalu kerap keluar berdakwah, seperti mesin yang tiada hayat. Namun, inilah yang dia yakini sebelum berkahwin dengan Syazni. Membantu suami melancarkan gerak kerja dakwah. Nusaibah juga berjaga-jaga takut dirinya pula yang menjadi pembantut atau penghalang dakwah suaminya.

"Abang, saya nak tanya boleh?" sapa Nusaibah dalam kereta sewaktu dalam perjalanan ke sebuah program dakwah.

"Ye sayang?" jawab Syazni sambil memandu.

"Abang tak pernah pun bawa saya jumpa isteri pertama abang," luah Nusaibah yang sangat teringin berjumpa dengan madunya.

"Dah sampai sana nanti, kita akan jumpa," Syazni menoleh sedikit ke arah Nusaibah, sambil tersenyum.

"Yeke? Dia datang program tu rupanya," jawab Nusaibah riang.

Hatinya berdebar ingin berjumpa madunya yang banyak membantu Syazni dalam gerak kerja dakwah. Di sudut kecil Nusaibah, dia merendah diri kerana usahanya membantu dakwah suaminya hanya sedikit berbanding dengan isteri pertama Syazni yang banyak membantu selama ini. Tidak hairanlah Syazni aktif dalam dakwah sebelum ini.

"Kita dah sampai," Syazni membuka pintu keretanya sambil memegang beg berisi fail di tangannya.

Syazni berdiri, mengadap ke arah sebuah khemah di hadapan masjid, lalu menoleh ke arah Nusaibah yang berdiri di sebelah kiri kereta.

"Itu isteri pertama abang," Syazni menuding jari ke arah khemah tersebut

"Mana bang?" Nusaibah mengecilkan matanya, fokusnya mencari arah jari Syazni.

"Tak nampak pun," Nusaibah meninggikan sedikit hadapan kakinya.

"Siapa nama isteri pertama abang?" Nusaibah sangat berdebar.

Syazni tersenyum lebar, memandang Nusaibah penuh tenang.

"PERJUANGAN, " jawab Syazni.


cerita ini di copy dari ,
http://www.maldinifaridkamil.co.cc/
huhuu
sowri bro (!)
(^__^)v

mengidam kot .


waaa ~
nyum (!) nyum (!)
daku tingin nk mkn big mac lar weh .
da b'tahun ase xmkn .
huuhu
ade sape2 yg bek ati nk blnje daku x ?

wan sygs , jom (!)
(^__^)v


pic nk promote mcd okeh (!)
mcd , bigmac free pliz (!) hahaa

cemburu .

sy sdg cemburu (!) =.='

sy sdg cemburu dgn final project wan .
dye lbey kn final project nye dri sy ini .
hahaahaa :PP
sumpah over gler cmburu ak (!)

smlm sy antar msj kt dye ,
'nape nk siapkn jgak projek tu , kn nti by nk msuk polis ? '

dan ini jwpn nye ,
' nie kn projek b'kmpln syg . xkn sbb nk blah , kte nk lpas tgn cm2 jer . sian r kt yg laen .
agpn by nk g lmbt ag . nie kn final projek sem3 . kne lar hbiskn dlu .'

haaa , amek . pnjg lebaq dye bgi jwpn kt ak .
huuhu
xnk ak gngu dye lar tu .

kekasih hti ku amat rjin blajar ye skrg .
smpai kekdg ak d'lupakn nye .
adoyai , cian daku (!)
huuhutp2 itu adlh perubhn yg amt bgus skali .
ia untuk kesenangn b'sama jua nnti . :PP

so ,
cpat2lh siapkn n hntr projek kamu itu ya kanda .
cos i miss u lot (!)
(^__^)v




Thursday, July 1, 2010

kuiz fb *1

tadi ak sesaje maen kuiz kt fb ,
kuiz yg b'bunyi temukan Watak dan Karaktermu Berdasarkan Namamu !
(^__^)v

then da result is ;


Untuk Frihairfahri Farzuan namanya diawal huruf F, berikut ini adalah analisa watak dan karaktermu :
Kamu idealistik dan romantis. Kamu mencari pasangan terbaik yang dapat kamu temukan. Kamu sangat setia, memiliki sensual dan berhasrat. Kamu dapat menjadi suka mempertunjukan kecantikan. Kamu dilahirkan untuk menjadi romantis. Kejadian romantis menjadi favorit kamu. Kamu dapat menjadi pecinta yang murah hati.

hahaaha
cam lawak g2 analisa nye .
bijak lh fb neh ! :DD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...