Saturday, January 15, 2011

abah aku, maka abah aku.



assalamualaikum dan slmt berhari sabtu semua - semua 
dan semuanya,
rindu aku tak? ahaks!
baru sehari,2 aku xblogwalking. no worry, aku still idup ag. :PP

err, smlm aku kne marah ngn abah,
nak taw sebab pe, sbb aku balik lmbt,
nk taw aku balik lmbt kul bape, kul 6. 
aku taw bagi korang awal lagi kot, tapi bagi diri aku gadis sunti nie da lmbt.
limit aku kuar adlh smpai kul 5 lbh 5,6minit jerk.

yee, siyes lar aku ckp,
kdg-kdg aku rasa kena kongkong,
sume keputusan aku umi abah yg tentukan, nk kuar kena bagitaw,
duk mana, balik kul bape, sume kena laporkan,
nk g olidey ngn kwn2, mmg sah - sah umi xbenarkan,
abg - abg aku xplak kne gitu.
* sigh. melenguh.

tapi skrg aku da besar, da pandai pikir,
ya, aku taw nape sebab aku nie anak perempuan sulung,
diulangi ANAK PEREMPUAN,
abg-abg aku xpa lar dyeorg lelaki yg gagah, macho lagi tampan,
da pandai p kedai bli kari sendiri atau dlm bhs mudah berdikari. hueh3x

2hari lepas aku de dgr radio IKIM,
aku tringat kata - kata slh sorang dj tu,
dia ckp, 'seorang ayh menunjukkan kasih syg mereka dgn memberi
kepercayaan terhadap anak mereka. '
maka baru lah aku sedar,
ya, abah da byk beri kepercayaan pada aku,
dia benarkan aku amek lesen kete walaupn abah ckp xyah lagi,
dia lepaskan aku bwk kete sorang - sorang walaupn abah ckp abah blh antar,
dia setuju dgn kos pilihan aku sendiri walaupun dulu dia nak aku jadi doktor,
dia lepaskan aku kuar ngan kwn - kwn walaupun umi xbagi,
dia berkata ya pada aku walaupun dlm hati berkata tidak.

banyak benda da abah wat tuk aku,
sampai kekdg aku rasa aku terlalu dimanjakan,
dri aku tadika, aku msuk sklh rendah, sklh menengah,
then pegi plkn, then masuk ipt,
da terlalu byk pengorbanan abah lakukan, tak terlist kot.
tetiba sdey jerk ase,
sbb aku nie xpandai bersyukur,
nak memberontak jer pandai.
T_______T

err, aku wat entry nie bukan sempena hari jadi abah aku pom,
juz saja nk hargai abah aku,
n nk bagitaw 1dunia, aku bersyukur dan riak bangga
dpt ayah mcm abah aku nie.
waktu aku susah nanti, aku yakin, dia pasti ada untuk aku.
thanx a lot abah, i love youuu so strong. =')

errk, sorylh kamera nset murah jerk. :PP


oke, org lain bercerita sal boypren,
aku hnya mampu cter sal abah aku jerk. 
tapi, xkesah lah. jnji hepi. xD



nti entry sal umi plak. xD









14 comments:

Mr.Eye said...

bagus lah kalau dh fhm...
semua yg dilakukan bersebab...
and hargailah mereka sementara stok masih ada...once dh kehilangan, barulah nk sedar... thanks memgningatkan... ;)

nas said...

wahh..itu bapa ko ea...
baguslah kita faham...
aku pon kadang2 rase bersalah xrapat ngan bapa aku..aku tahu la bapa aku garang sket...tp baik tau...

waiting 4 ur mum :P

::nuRuLaDHar:: said...

how sweet...sob2..ye,hargailah jase ibubapa kite slagi mereka ade ye..nice n3!

RuSh D said...

wah nice story;)

fariehan ibrahim said...

Mr. Eye; aah. slg mengingati. insyaallah. :)

fariehan ibrahim said...

nas; ensem x abah aku? haha! :PP
bese lar ank laki, ssh nk rpt ngn bapa kn.
ouch, oke2. waiting er. haha! xD

fariehan ibrahim said...

nuruladhar; aah, btoi tu, hargai tika msh ada nie. :))

fariehan ibrahim said...

Rush D; nice ke? hehe! xD

.: iEyLa :. said...

saya sayang ayah saya..huhu

munet said...

abah saya pon!!! huwaaa.. rndunya nak peluk2 abah!

vampire's lovex said...

huwaaaaaaaaa...teringat mak ayah...sobs... T______T

fariehan ibrahim said...

iEylA; sy pom syg abah sy. hehe! :)

fariehan ibrahim said...

munet; xpa2, blek nti jgn lupa peluk abh taw. :))
kim slm kt abah.

fariehan ibrahim said...

vampire; yeah, mereka2 nie lar yg kita ptut ingt slalu slps Allah. =')

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...