Monday, January 24, 2011

Aku nak salahkan sape?


assalamualaikum kamu - kamu comel sume,
hari nie cam t'lebih rajin plak aku nak wat entry kan,
xkesah lah, free jer kot tulis entry, xde kne byr mana-mana pom,
so, tulis, menulis lagi dan terus ditulis, huhu!

sbnrnya kn aku nk ckp,
yg aku tgh down, down, down. * cm lagu Jay Sean tu.
lappy aku rosak, yaaa, rosak. ='(
aku syg gler kot lappy aku tuuu, 
mana tak nye, sume benda ada dlm tu,
asgmnt, gmbr, cek 10juta, mklumat, yg paling penting report LI aku.

abah da bwk g repair kt tmpt HP td,
tapi abah ckp dyeorg xleyh repair,
aku pom terus sound,
" watpe ko keje kedai laptop kalau benda nie ko xleyh nak repair. "


tp aku sound dlm hati jela, * sigh.
kalau aku sound btol-btol samalah mcm org sound kt doktor,
" watpe ko keje doktor kalau ko xleyh selamatkan nyawa orang. "
xde makna nye nk sound - sound, cian plak kt dia. 
da mmg xleyh nak repair kot.
dia ckp motherboard rosak, ntahlh aku mmg xtaw lgsg sal laptop neh,
taw guna jerk. tp asenye bunyi mother tu msti tmpt utama yg rosak kn.
 nmpknya mcm kne beli laptop baru. yey! 
ckp cm laptop tu harga RM 1.50, yg boleh beli dimana shj 
xkira masa mahupun drjt. 
* sigh. T_______T

sedih gler kot. siyesly nk nanges pom de.
btol-btol ase down,
aku xsuka pakai netbook abg aku nieee,
aku nk laptop aku, sob3x
yg plg xbest, report aku ada dlm tu, lusa nk tnjk kt puan.
aiyo amma appa, nmpk gaya kne wat balik.
hepi nyeee kne wat balik. ('____________')

lagi down sbb bukan slh aku laptop nie rosak,
bukan tuan dia nie oke,
aku letak laptop nie kt ruang tamu supaya abah ngn adik sng nk on9,
tp tuptup aku balik keje laptop nie da xleyh nk bukak,
abah ckp masa dia guna oke lagi, adik aku ckp dia xguna pom lagi,
so, aku nk salahkan sape??
nyamuk yg lalu lalang? kuman yg melintas? atau lipas yg merayap?
ceh! xde nk slhkn sape - sape pom,
kne redha jer, laptop majuk ngn aku kot,
aku guna dia 24jam. soryyy lappy ku cyg.

abg aku yg stdy IT kt puo suh tggu dia balik cuti raya cina nti,
dia ckp laptop bkn benda bernyawa, mesti leyh baiki lh. sbr jelh.
tanx bro. =')
nsib baik kau ada. ku pegang kata-katamu bro.
*xelok jgak siap ko aku kejekan. hueh3x =PP

okelh, kita tutop sesi entry kita kali nie ngn sebuah lagu.




yaaa, mmg aku tgh down pom skrg nie. 
T___________T

oke2, istighfar sket, astagfirullahalazim, subhanallah,
kan comey tuuu, auwww~!



13 comments:

Unknown said...

owahh..meh nah amek aku pnya..wahaha

Bob Merley said...

mesti suxx gile kalo laptop rosak. my laptop dah 5 years guna. still tegar dan masih terhebat. alhamdulillah :)

Fariehan Ibrahim said...

nub; ang pos skrg nub! ang ckp saja, aku pukoi ang satgi. haha xD



bob; LOL! 5years kot. tergugat I. T___T msti jaga elok ye nie.

chenta said...

i dh rasa dh...aritu laptop i yg sgt berjasa, yg i dh guna hampir 5thn, rosak tetiba..huuu..dh la masa tu tgh byk kje smpai kne bt kje kat umah..tak psl2 beli laptop br...kopak rm2500..huuu

Mr. N said...

lex3~ jgn down2 ~

farhana sahri said...

alahai...cian dy..tp pakai jela pe yg ada kn..huhu

Fariehan Ibrahim said...

chenta; tu r psl, keje ada dlm tu,
waaa~ ='((
wahhh, sys xpa lar leyh kopak2 gak,
caye nie nk kopak kt mana xtaw! huuhu



sembil9n; haha oke2. lex3. =)



farhana; tu r, bersyukur dgn apa yg ada. acecee~ xD

Anonymous said...

bole jer selamatkan data dlm tue kalo hardisk x rosak...abg ak nyer laptop on jer,black screen..g kat acer service center dia cakap motherboard atau screen dh rosak..

ak bukak hardisk laptop tue jd kan external hardisk..pas tue copy paste file jer..yg kat desktop jer x bole diselamatkn

-RuSh D-

Unknown said...

yong pon pernah down..bayangkan skrin pecah kena tumbuk dgn budak2..macam nak pecah kepala je rasa..melayang rm900++ cis!

T__T

pengajaran..budak2 xleh main laptop

unknown said...

haha,...kesiannyer..hehe..
abes ni online kat mana lak..cc?hehe..
sampai 24 7 mngadap lappy je, mau x majuk benda tu..hehe

Fariehan Ibrahim said...

Rush D; ouch, bley eh g2.
tanx 4 da info.
tp still sentap lappy aku tuuu. waaaa~~ =PP



alinac; adeh, kne tumbuk kot. dshyt neh! haha!
aah, budak bwh umo ingt tu papan kot. T____T



ubi; xlar, on9 guna netbook abg. xbest kot!
aish, shhh! =PP mana ada.

Hizami Li said...

eh.
kalau nak betolkan motherboard, harga die lebih kurang sama je mcm beli laptop baru.
so better beli baru.
;)

Fariehan Ibrahim said...

hizami; errkkk, T______T

nanges dlm diam. =PP