Wednesday, January 19, 2011

cerita zaman comel dulu.


assalamualaikum anda - anda comel semua,
tadi otw nk g keja tdi,
lalu kt tepi sklh rndh, aku tgk de 2 bdk duk date tpi tnds,
cis! kecik2 da pndai date, aku tgkp gmbr anto kt tok guru bru taw.
heh! ttibe aku emo xmemasal. :PP

then, smbil - smbil jln tuu,
 mulalah pikiran aku menerawang ke zmn aku berskola rndh dlu,
aku skola kt SK Jakar,
 dri tumpang drjh 1 smpai menempang drjh 4,
mgkn korang xpenah dgr nama skola nie, skola luar bndr kn,
aku xmcm korang, kecik2 da skola high5 star,
tapi ada aku kesah? skola mana2 xkesah, otak yg pntg. kn3? hew3.


tuk pengetahuan korang, aku ank cikgu skola rndh
jdi dulu aku 1famili tggl kt kuaters cikgu - cikgi kt skola tu,
lama lagi kuaters skola, jd mmg dlm kwsn skola r rumah tu,
mmg best lh rumah dlm kwsn skola nie,
time rehat, aku beli mknn kt kntin, blek mkn kt umah,
siap lepak2 dpan umah ag, mkn smbil bercerita. heaven gler!
lagi, kalu xdak cikgu, aku blek tgk tb kt umah,
siap bwk geng join, psg dvd, wat panggung wyg lam umah,
 gler bes!
seingt aku, tnds skola aku xpenah guna,
kalu nk membuang sisa toksik, aku blek umah trus, 
puas xdak org gngu! 
kalau klas fardhu ain, ustzh kuar pegi solat,
aku pom kuar p meryp skali, mana lagi, blek umah mkn! hueh3x

ouch, yg bes nya lagi jadi ank cikgu time jahiliah dulu ialah,
 pegi beli mknn kt kantin, xyah byr, amek mknn,
ckp ' nti cikgu nun bayar. ' senyum, blah. lalalaa~
pegi koperasi, pilih pe benda berkenan dihati,
amek brg, ckp, ' nti cikgu nun byr '. senyum, blah. lalalaa~
budak - budak lain meraung nk beli xdak duit.
aku amek free jaa. muahahaa

dush, agk kuang ajar jgak aku dlu kn,
mentang - mentang ank cikgu, blagak plak! 
sila lempang sbijik,2 pliss. haha! adeh2.
tapi tu zmn jahiliah dulu,
skrg aku da berdiri ats kaki sndiri, da pndai beli kari.
dont eva try dis at home,
kalu thn maki, keji xpa, sila teruskn. =PP


pergh! rindu plak aku nk blek zmn jahiliah dulu,
geng sepermainan ku. dimana kamu semua?


err, aku xingt nk tanya,
cikgu nun byr x apa semua yg aku amek dulu.
=.=' * sigh.



7 comments:

yanamib said...

sy dlu pn anak cikgu, time skola menengah la..tp xpernah lak buat mcm yu kn..hohoho~ =P














p/s:: pocoyo sgt cute ^_^

sarah mohamad said...

hihi . mesti nakal ni :)

sarah mohamad said...

hihi . mesti nakal ni :)

Asfan Ash said...

yg ko cte ni antara sebab2 budak2 xpuas ati ngan anak cikgu hahahahhaha

Unknown said...

ang ni mang nak kena pukoi2 ni..ketegaq na.. wahahaha

❤Mrs. Myra❤ said...

zaman sekolah ialah suatu kenangan terindah dalam hidup..:)

X said...

rindu lah zaman skola dulu.. sangat2 best.. =)