Monday, January 24, 2011

Nak kekal? Jom kita kekalkan.


nak kekal bersama comel?
sila hntr nokia c3 1 plisss,
hah! tu diaaa, dush3x =PP



amacam, tdi da bekpes, skrg da lunch blom? huhu!
tadi ngah duk godek-godek, geledah- geledah belog org,
aku terjumpa 1entry yg best tuk dikongsi.
so, jom baca tikit pa diaaa yg best sgt tuuu,



Anda mungkin tidak mempercayainya, 
tapi ini merupakan nasihat yang baik untuk dibaca!
Anda mungkin mempelajari sesuatu jika membacanya.
ok, silakan membaca dgn hati yg lapang lagi muka yg gojes,


PERTAMA.
Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan 
dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.


KEDUA.
Kahwinilah lelaki / wanita yang gemar anda berbicara dengannya, kerana kemahiran berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih penting pabila usia semakin tua.


KETIGA.
Usahlah mempercayai segala perkara yang anda dengari.
 Berbelanjalah sekadar 
apa yang ada atau tidurlah seberapa lama yang anda perlu


KEEMPAT.
Apabila kamu berkata, ‘ Aku Cinta Padamu’, maka tunaikanlah.


KELIMA.
Pabila mengatakan, ‘Maaf’, tenunglah matanya.


KEENAM.
Bertunanglah sekurang-kurangnya enam bulan 
sebelum kamu diijabkabulkan.



KETUJUH.
Percayailah cinta pandang pertama.


KELAPAN.
Usah tertawakan impian orang lain
Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.


KESEMBILAN.
Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. 
Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, 
tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.


KESEPULUH.
Jika berlaku perselisihan pendapat, bertengkarlah secara aman. 
Usahlah menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.


KESEBELAS.
Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka.


KEDUABELAS.
Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.


KETIGABELAS.
Apabila seseorang bertanyakan satu soalan yang tidak anda gemari,
 lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,’Kenapa anda ingin tahu?’


KEEMPATBELAS.
Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan 
pengorbanan dan risiko yang besar.


KELIMABELAS.
Ucaplah ‘Semoga anda diberkati’ apabila mendengar seseorang bersin.


KEENAMBELAS.
Apabila anda kerugian, janganlah jadi kurang ajar.


KETUJUHBELAS.
Berpeganglah kepada tiga R:
1. Rasa hormat pada diri sendiri;
2. Rasa hormat kepada orang lain;
3. Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda


KELAPANBELAS.
Usahlah benarkan pertikaian yang sebesar hama merosakkan sebuah
 persahabatan yang besar.


KESEMBILANBELAS.
Apabila menyedari bahawa anda telah melakukan kesalahan,
 usahlah berlengah untuk perbetulkan kesalahan itu.


KEDUAPULUH.
Tersenyumlah ketika menjawab telefon. 
Pemanggil akan melihatnya daripada suara yang mereka dengar.


KEDUAPULUH SATU
Ada ketikanya anda perlu bersendirian.
nub! yg nie aku tuju kt ang. xD







SUMBER ; dari belog ATOK YG COMEL. tok, peace tok. cucumu amek nie tok. xD
pegi r godek belog atok er, belog dia byk petua. best! =)





11 comments:

zmanja said...

nice blog...i polo!

sicomot-comel said...

kesemua duapuluhsatu Comot setuju..

paling suka ayat :

percayalah cinta pandang pertama

dan

Ada ketikanya kita ni perlu bersendirian :)

ferra ferro said...

nasihat yang comel ! =)

Izamir Ridzwan said...

bgus tips ni..

Nulia said...

ya benar ... percayailah cinta pandang pertama ... kerana itula salah stu kenangan yg tak akan sya lupakan ..walupun sya sendiri x sedar sbenarnya saya sudah jatuh cinta ...

Cemburu ? apa yg dia sedg buat skrg ? dia suka apa ya ??

hmmm...tinggalkan kenangan ...

nub said...

hee.... taktaw nak kata apa...
ang mmg comel. lau ceq da x brapa aktif tu ang taw2 ja laa awat an,..

tapi blog ni mang ceq xkan terlepas nak mai....

=)

FariehanIbrahim [LBC] said...

zmanja; bese2 jerk, tanx. =))


sicomot-comel; sy pom suka jgak. =)


ferra; haha! yeke? =)


IR; yup2. =)


Nulia; adeh, nape? xckp kt dia ke awk suka kt dia?
xpe2, mgkn ada org yg lbh baik tuk awk kot. =)


nub; adeh nub, ang wat cheq terharu jaa, mekasih nub. =')
oke, cheq phm jaaa. tp trus kn blogging ya nub oii! xD

mr.syazwan said...

tips yg sgt berguna

tips da ada awek je xde lg mcm mana ni

=_=

mr.syazwan said...

tips yg sgt berguna

tips da ada awek je xde lg mcm mana ni

=_=

FariehanIbrahim [LBC] said...

mr.syazwan; pa lgiii, da boleh cri slow2 tuuu, hehe xD

rayne rawt rawt said...

pecayalah cinta pandang pertama.. like it.. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...