Tuesday, January 4, 2011

tahun baru, jom try benda baru. (:


assalamualaikum u'oll,
nyit, nyit tikit tama u'oll, hueh3x * menyampah x? :PP
sory lar smlm xblogwalking kt belog korang, rindu budak comel x?
rindu x? ngaku cpat, xyah malu - malu, aku open-minded jerk. 
haha! xmemasal.

ouh3, 
sempena tahun baru nie,
mesti kita akan berazam nk wat benda baru gak kn,
same cm aku gak lar, so,
aku skrg da blajar pakai contact lens. :))
tahniah! tahniah! * clap - clap * ahha!
yee aku taw aku ketinggalan zaman baru nk pakai,
tapi ade aku kesah? hueh3x :PP


tgk kengkwn ramai yg pakai,
aku pom opkos r de sdkt kejelesan nk pakai,
tp sbb laen nya sbb aku xsuka ngat pakai spek,
leceh pakai spek kn, tudung xmenjadi. haha!
tp xtually, pakai contact lens ag leceh.
penjagaan kne rapi, tgn xleyh kotor, contact lens xleh kering.
n contact lens nie de tarikh luput,
plg lame pom asenye 6bulan kot, lpas tu da kne beli yg laen.


tapi papepn, xslh kalu nk benda baru kn,
something new, dats great. kn3?
pasni, aku da leh baca signboard kt tepi jln dgn yakin,
aku da boleh tgk jam kt dinding umah dgn terang,
da boleh tgk sarikata tb dgn jelas,
aku da leyh cam orang yg tegur aku kt supermarket,
aku da xyah tiru nota kwn time lect tulis kt whiteboard,
see, byk mnfaat yg aku dpt. ahha!

ble da bese pakai,
aku nk beli contact lens berwarna plak,
auww~ auwww~

biru; pergh! sanad cntik. :)

adush! sanad - sanad cun. XD


dgn ini, aku kne menjadi seorg yg lebih teliti,
yeahh~! haha!



mata masih terkedip - kedip, 
jgn ingat aku nk urat kau. wahahaa :PP






11 comments:

cnen said...

haha..sume nice!
tapi takut laa..dah 2mbe yg kene ulcer mate cos pkai lens..camane ehh..

one2paii said...

mmg cantik pun..bini gua pun pakai dan matanya sangat2 la besau..tp gua takut de effect di kemudian hari

fa-in said...

mane de kamu ketinggalan zaman..sy pun xpenah mencuba lg.
pkai spek saja lah..heheh

Sarah Bt Saadi said...

hai, sy xjumpa chatbox awk. maka, sy nk ucap trima kasih sbb mlwt blog sayaa. hehe. bye bye budak comel :D

Zeanne said...

wah lepas ni mata jadi makin lawa la yer...woww..hehe

Unknown said...

great! baru cun

hehehe

ruby bieha said...

haha kite same kai contact..lebih jelas..ngah mencari contact warna yg sesuai juga

unknown said...

wahh.. dah pakai contact lense..hehe..bley lah betukar2 kale anak mata selalu..hehe

Fariehan Ibrahim said...

CNEN AFI; aah, mnde nie kne pnjgaan rapi sket,
kalu x, mcm2 mslh leyh! huuhu


one2paii; aah, mata lbey besau kn, nice! :))
tu r, kne alert sket. jgn kasi tgn kotor n kne habuk.

fa-in; ahha, tp pkai spek lgi sng kn,
muka kamu cntik pkai spek dear! :))


sarah; adeh, shoutbox ade kt tpi tu dear, hehee
mybe kdg2 lmbt kuar kot,
oke2, no biggie~~ XD


aNnE; auww~auwww~ lawa lar sgttt kn, :PP


alinac; kamu lgi - lgi cunnn~ :))


ruby; wahhh, mcm2 warna de kn,
oke, kte try satu - satu er, hehe :))


ubi; hehee nk try bnda bru, ngeh3x :))
aah kn, tukar2 smpai bosan. huuhu

apek poyo said...

guna bole guna..tp jaga dgn baik...sblm ni kwn den guna...mato jd bengkak n than terpakso bodah..kerana di jangkiti virus
trojan...ekekek

Fariehan Ibrahim said...

apek; aah, btoi3x
kne pstikn tgn tu btol2 bersih, n kne jdi seorg yg sgttt teliti, hehee
insyaAllah, virus trojan xdtg. ahaks! :)