Monday, February 14, 2011

Jom sambut hari Valentine!


' keluarlah berdating kepada couple - couple sekalian alam semua,
penuhi setiap ruang-ruang kosong di hotel bajet,
sempena hari kekasih yg di'raikn' oleh seluruh rkyt jelata di Malaysia,
Ramaikn umat manusia di muka bumi wlaupun tanpa BAPA YANG SAH.
nanti lepas beranak kan ada orang nak jaga, banyak tempat perlindungan,
anak - anak dara, dara tak penting, kan dara boleh di 'beli'.
bercium - ciuman lah, bercium kan petua awet muda. '

( sambil tangan di dada, mata pandang ke atas. )




 SENTAPHATIMAKNAK.





maaf lah mungkin aku lambat nak berkempen,
tu pom sebab aku lupa hari ini 14 Februari, heh!


nauzubillah lah ada diantara kita wat kerja terkutuk,
sama - sama lah kita berdoa moga kita senantiasa dilindungi olehNya,
jgn rasa diri kita nie dah sempurna, tak penah wat dosa,
kutuk sumpah seranah orang yang bersalah,
mungkin hari nie aku ibarat malaikat, 
tapi mana tahu esok aku lah penghulu segala kejahatan.
nauzubillah, aku bagi contoh jer. -.-'
sebab tu kena selalu beringat, terus sama - sama berdoa
tuk kesejahteraan kita bersama.
sebenarnya bukan hari ini jer, tapi kena cegah tiap - tiap hari.
* sigh. terasa sukar nak bendung. =,.=
jadi kena bermula selamatkan dgn diri sendiri dulu.
 barulah dpt selamatkan orang lain ^^




bye - bye. =)




42 comments:

SyahmiFikri said...

yea.. jom banteras habes2an!!

wah.. ada kah lagi 9 bulan kita dipenuhi anak2 luar nikah!!

YanaMIB said...

smoga kita tak tergolong dlm org² yg tak tahu dan taknak amek tahu hukum hakam agama ni...amin~ ^_^

Sunah Mohammad said...

salam budak comel..terima kasih..:)

HaNTwO said...

pokcik dah selamat diri pokcik dengan cara melepak bersama papa tersayang je hehehe..

Isteri Yang Comel said...

sabor jer lah (nada cam pekaun hantu kak limah).. tak sokong hari keakasih

FariehanIbrahim [LBC] said...

SyahmiFikri; yeahhh! tlg lh bantera sebijak mgkin. ^^

uishhh, nauzubillah. T_T

FariehanIbrahim [LBC] said...

YanaMIB; InsyaAllah~~
moga kita sentiasa mndpt hidayah dariNya. ^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

Sunah; oke, no biggie sys. ^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

HanTWo; wahhh! bgus nyeee pkcik. gud2! XD

Ujang9897 said...

hahahaha..suka mukadimah entri nie...sentap gitu

FariehanIbrahim [LBC] said...

IYC; haha! hantu kak limah pom tak sokong. ^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

Ujang; sentap hati mak nak youuu. (^^)v

amir aizat said...

mmg kne banterass pon!!

Gula-gula hati said...

katakan TIDAK kepada Valentine's Day !

Wuucin Kimora said...

sentap you ;D
hahahahaha

kamarukom said...

bdk kecik jgn duk gatai berdating no ;p

Bulan said...

sentap hati nek nak!
mintak jauh kan. InsyaAllah

FariehanIbrahim [LBC] said...

amir aizat; yup2, seharusnya!

FariehanIbrahim [LBC] said...

Gula2 hati; yes! katakan TIDAK!

FariehanIbrahim [LBC] said...

Wuucin; sentap hati mak nak youuu. XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

incik kom; haha! day eyh~~
kita budak baik! ^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

Bulan; haha! sentap tak?? XD
aminnn, moga sentiasa dilindungi.

eRza farEeha said...

hari2 kn ari kekasih..ehhe

Wan Gerrard said...

alamak, sharifah amani la :P

Kempen Kami tak Sambut Hari Valentine
Meireles gol lagi
Kentut adalah saat paling melegakan

zmanja said...

meh beramai2 g berarak utk maulidur rasul...bkn berarak protes kerajaan tau..hehehe

! Encik Nakal ! said...

nice posting~~~suka2~~auwwwww

najwa's said...

yeah2.. :) nice entry. semoga kita diampunkan allah..

eja said...

hapuskan VD

FariehanIbrahim [LBC] said...

erza; btoi3.^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

WanGerrard;bukan larrr,
tu lar c budak comel! haha! =PP

FariehanIbrahim [LBC] said...

zmanja; jom2! kalu berarak maulud comel sokom 150%! ^^

FariehanIbrahim [LBC] said...

nakal; auwww2! mekasih bebeh! XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

najwa's; tQ dear.
InsyaAllah, moga dpt rahmat dariNya. =)

FariehanIbrahim [LBC] said...

eja; yeahhh! ^^

tomato said...

yupp ! betul3 ! sonokng comel.. :)


blog ceq ok tak ? dah makeover skit.hu

FariehanIbrahim [LBC] said...

tomato; hehe! tQ bebeh! ^^

ouch, nti nk p terjah.

mr.syazwan said...

tiap hari kita berkasih

so x yah tunggu hari ini kan

ceewahh

hehe

RuSh D said...

bagus btol artikel nie...btol2 straight to the point..haha

nub said...

ceq suka wat gaya tu kalau nak kacau memembe lam clas...

"sukaa sangattt"... hehehe

FariehanIbrahim [LBC] said...

mr.syazwan; yup2, btoi3.
hri nie xwujud pom tuk kita umat Islam.=)

FariehanIbrahim [LBC] said...

Rush D; haha! sentap hati mak nak youuu~~ XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

nub; haha!best kan wat gaya cmtu,
cm nk mtk pelempang jek! XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...