Monday, February 7, 2011

Khalwat di alam siber?


assalamualaikum tuan - tuan dan perempuan - perempuan
sekalian alam punnn,
selamat pagi! ^^,
da bekpes blom? sila ambil srpn pagi anda 
tuk menjamin keaktifan di hari tua anda. pui3x * cam doktor falsampah plak *

uits - uits,
korang sume da baca tak paper Metro hari nie?
kalu tak baca lagi, meh aku tlg bacakan. hew3!
tapi tak sume lar, aku petik yg terpetik dihati jaaa oke.

tajuk nie mmg agak menyentap jua lah,
sentap hati mak nak youuu,

Berduaan di alam siber sama seperti khalwat.


Wanita dan lelaki bukan mahrim yang berbual berduaan biarpun di alam siber,
 melakukan perlakuan sama seperti berkhalwat kerana ia mengundang
 bisikan syaitan yang akhirnya akan menarik mereka melakukan perbuatan mungkar,
 termasuk curang pada suami atau isteri.

gambaq ehsan dari incik google. ^^,

hah! tu diaaa,
dgn ini aku isytiharkan segala jenis chat - menchat berdua-duaan
 dihapuskan serta - merta,
wahahaaha XD

tapi - tapi ketampi,

“Asasnya adalah apabila hubungan dengan Allah rosak,
 maka semuanya akan meruntuh. Teknologi itu tidak salah,
 tetapi orang yang menyalah gunakan teknologi untuk tujuan terpesong,”


bagi aku, btol lar kan,
semua benda yg kita nak buat, atas diri kita sendiri.
setiap dari kita dikurniakan akal fikiran tuk berfikir,
 bukan tuk diperam dlm kepala.
setiap orang juga diberi pilihan tuk tentukan jln hidup masing - masing.
yg baik kita baikkan, yg buruk kita elakkan. 
hidup angan - angan pun biar berpijak dibumi nyata dulu. ^^,


untuk lebih melanjutkan umo pengetahuan anda,
klik MyMetro oke.

sekian sari berita utama,
dari Si Budak Comel dari tb Mencomel
 utk mereka - mereka yg comel. 



bye - bye. =)



41 comments:

nub said...

ang jgn dok ajak aku berkhalwat..


hahaha

sitihanisahali said...

kalau msg kat fon pn sme jgk ke konsep nye ea?sbb ,sg kt fon pn berdua-duaan n terdorong utk curang..aduh...bahaye nye :"(

! Encik Nakal ! said...

bagus btoi comel ni..individu tu kena menilai sendiri yang positif dan negatif..


P/s tb mencomel?? mentimun nakal prnh dgr la..hakhakhak

Eyka said...

wah2~ comeyy jex entri~ hahahaaXD

najwa's said...

owh sangat comel..time kaseh daun keladi for da info. :)

YanaMIB said...

cemtu ka...aiyak! insap insap...teringat dolu dolu chatting kt mirc dgn nyah nyah mana tah...hahaha...zmn jahiliah lah katakan =P

klu gitu kita chatting berdua je lah..br comel..kita borak mende² comel je kan..lalalala~ (^^,)"

AesyaZealous said...

wahahah lepas ni tiada istilah ym, msn dan sebagainya utk umat islam..haha sape buat knp tgkp khalwat!!kekeke

FariehanIbrahim [LBC] said...

nub; haha! hampehh btoi ang neyh! XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

sitihanisahali; same lar kot kalu niat tu nk wat mksiat,
msj2 pom alam maya gak kn.
xpe2, pndai kwl diri k. ^^,

FariehanIbrahim [LBC] said...

nakal; baguih mcm abg dia lar naaa, ^^,

haha! mentimun tu nama tmpt kn?

FariehanIbrahim [LBC] said...

Eyka; err, comel sgt ke? hehe!

FariehanIbrahim [LBC] said...

najwa's; no hal bebeh! sharing is COMEL. XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

YanaMIB; LOL! nyah nyah kot, aiyakkk! nseb baik da insap sblum kawen, haha =PP

boleh jer, senantiasa comel b'sama c comel! XD

FariehanIbrahim [LBC] said...

Aesya; haha! byk lar keje incik JAIS satgi. XD

yg pntg niat oke. ^^,

cik wanie LovelA said...

like this..folow me back http://cikwanielovela.blogspot.com/

mr.syazwan said...

ish sampai macam tu sekali rupanya ye

tpi kita x sampai berkhalawat kan kan

=_=

FariehanIbrahim [LBC] said...

cik Wanie; oke, beyes! I'll..^^,

FariehanIbrahim [LBC] said...

mr.syazwan; haha! mtk dijauhkan,
x-x, kita open. ^^,

DaK CoMoT said...

wuuuuu...takotnyer....mintak2 dijauhkan dari semua yang xelok...aminn

FariehanIbrahim [LBC] said...

Dak Comot; aah, mtk dijauhkan dri mnde2 cmnie. huuhu
amennn~~

: husna : said...

bagus betol entry nie..
mmg comel sape buat..hehe


betol ape yg cik comel cakap. 4 dis xpenah terpikir pom..mintak dijauhkan dari benda2 negatif cmni..hu2

FariehanIbrahim [LBC] said...

husna; senantiasa comel dari ladang! hew3x =PP

aah, niat kita yg pntg kn. mtk dijauhkan dri benda xelok. ^^,

sicomot-comel said...

hahaha...

pasnie kalau nak berym atau ape2 lah..kena ajak mak ayah duk sebelah..
nnt xde la dkira berkhalwat ! hahaha

FariehanIbrahim [LBC] said...

SCC; btoi3, bwk 1famili skali join kalu nk chattim. XD

AH7 said...

bahaya..bahaya

JIJI YU said...

aku rase cam nak sokong ko seratus peratus..bagus2...aku suke sgt2 entry ni..

FariehanIbrahim [LBC] said...

AH7; marabahaya? ^^,

FariehanIbrahim [LBC] said...

JIJI YU; wahhh! up sket s150.5% leyh x? kui3x =PP
tQ bro! aku sgt menghargainya. =')

nuriz said...

rasanya ada kot khalwat di alam cyber ..yang duk main chat chat mengarut dgn laki org bini org heheh...

FariehanIbrahim [LBC] said...

nuriz; aah, kalu yg bukan2 nye chat tuuu mmg khalwat r kn, hehe!

ADfeez said...

comel, kita nie kira khalwat kah? hahahah :P

FariehanIbrahim [LBC] said...

AD; haha! xdak makna nyee nk khalwat ngn uncle! =PP

kamarukom said...

wahh sgt btul! klu chat ngn 4org pmpuan tu kire berpoligami la kan?
hahaha

FariehanIbrahim [LBC] said...

incik kom; haha! aiyakkk, chat pom nk berpoligami ke?? XD

Along Usop said...

la takrabuzzina!..

jangan menghampiri zina..

bahaye nih.. hm..

Siti Khadijah said...

sokong sangat..:D

FariehanIbrahim [LBC] said...

Along; aah, jgn sesekali hmpiri yeee. ^^, InsyaAllah~


Siti Khadijah; wahhh! tQ~~ ^^,

~~su manje~~~ said...

Salam...
Singgah pagi ..dengan membawa post terbaru di blog su manje...

ader gak cam tu ek kat alam maya nie....em....
Oh ya...!!! su ade buat blog baru kalau ada kelapangan
jemputlah singgah kiranya..

thanks
From...
~~~SuManje....~~~

http://poemsumanje.blogspot.com/

Farhana Sahri said...

sy nk komen sbb sy comell..hehehe

cmtu upenye ye...penah gk dengar bnd ni

fadhdeela said...

setujuu!!! bahaya pasni nak chattingg.. :)

im following u :P

Meh singgah: Safee Sali Berhijrah!!

Khairul Hisham Hassan said...

Adalah sangat zalim untuk menyalahkan internet sekiranya terjadi keruntuhan rumahtangga. Internet ini seperti pisau. kalau pisau itu diberi kepada Maya Karin, dia akan guna untuk memotong kek yang enak untuk saya & dia makan bersama di tepi kolam renang, sambil saya cuba nasihat-nasihatkan dia memakai Bikini Muslim agar nggak menunjukkan bentuk tubuhnya yang indah itu.

TAPI kalau pisau yang sama diberi kepada Hang Jebat, pastinya tanpa menunggu walau 3 menit pun dia akan guna pisau yang sama itu untuk mengamuk membunuh para koruptor di Putrajaya.

Begitu juga dengan "alat kelakian" seseorang, sekiranya diguna untuk melakukan persetubuhan penuh nikmat dengan isteri yang halal, malah bisa jadi IBADAT pula karena membanyakkkan umat Rasulullah S.A.W tapi "alat" yang sama pula bisa jadi LAKNAT kalau diguna untuk berzina seperti kes Ariel dan Luna Maya.

Kesimpulannya, buruk atau baik sesuatu MEDIUM atau ALAT itu tergantung kpd KITA. Maka untuk mengatakan intenet bisa menghancurkan rumahtangga, kalau menurut saya nggak berapa betul. Semuanya tergantung kepada ORANG YANG MENGGUNAKAN Internet itu.

Bagi diri saya yang terpaksa "out-station" ke banyak negara karena urusan bisnis, internet adalah karunia Allah yang teramat indah sekali karena dgn internet saya bisa saja chatting hari-hari dengan isteri bagaikan pasangan "anak-muda yang sedang mabuk berpacaran" walaupun sudah 17 tahun bernikah. Dengan adanya internet juga saya bisa menatap wajah lembut & ayu isteri saya yang mendamaikan jiwa itu HARI-HARI secara "live" guna Webcam.

Nah...kalau ada rumahtangga hancur karena ada pasangan yang curang menggunakan intenet, itu bukan salah Internet "mengandung", tapi salah isteri curang itu yang rela dimengandungkan oleh lelaki durjana teman selingkuhannya!(Khairul Hisham Hassan. Warga Malaysia. Now di Jakarta. http://khairul-today.blogspot.com/)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...