Monday, February 7, 2011

sabar subur.



assalamualaikum anda - anda sekalian alam punnn, 
selamat berhari isnin lagi, ^^,
hope korang sentiasa bersemangat dan sentiasa berada dlm kecomelan
walau dimana jua, xkira masa anda berada, hui3x 

benarlah kata pujangga kan,
' lidah setajam pisau '
yaaa, walau pisau dirumah korang da tumpul, 
tp di kedai Ah Leong masih ada yg tajam.
tapi tajam lagi lidah manusia, sampai hati pom boleh terguris,
mata pom boleh tgkp leleh gara - gara sepotong ayat. wuwuwuu T_T

tapi kita semua manusia biasa jer, 
pnuh dgn kekhilafan, penuh dgn salah dan silap,
jahat xsemestinya dibalas jahat, kn3?
jadi, kita diam jelaaa.
selagi boleh sabar dan tak melebihi batas, kita kena lar sabar.
sabar. yaaa, sabar itu penting.
mgkin jugak aku nie boleh sabar sbb ada kwn nama sabaruddin. 

sabar subur.
tak sabar masuk kubur. 



Rasulullah senantiasa berwajah ceria, beliau pernah besabda, 
"Janganlah terlalu membebani jiwamu dengan segala kesungguhan hati.
 Hiburlah dirimu dengan hal-hal yang ringan dan lucu, sebab bila hati terus dipaksakan
 memikul beban-beban yang berat, ia akan menjadi buta"


bye - bye. =)

8 comments:

nub said...

btl3.. byk2 besabaw okayhh!!


=)

Hanim Mahali said...

hadith baru tau.... sangat bagus.... senyum ^________^

Mat Ganu said...

yup, betul tue...tQ

FariehanIbrahim [LBC] said...

nub; yup2, sabar itu comel! xD


Hanim; senyum, tak perlu kata apa2. hew3! ^^,


Mat Ganu; yup2. ^^,

eqbalzack said...

KOSMO rabu ni akan laris tapi abg eq tak dapat royalti ye fareihan..hehe

FariehanIbrahim [LBC] said...

abg eq; lorh, xdpt ke??
bru nk mtk share ngn abg eq tdi. hehe! =PP

Ujang9897 said...

ok kene sabar...nanti subur..hahaha


btol2..lidah manusia nie tajam..

FariehanIbrahim [LBC] said...

Ujang; taw xpa! ^^,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...