Wednesday, February 2, 2011

SEGMEN 1MALAYSA - SELAMAT TAHUN BARU CINA


assalamualaikum korang - korang sume,
hari nie hari yang paling best sbb
orang cuti aku kerja. yey! T____T
arghh! keja tetap keja,
belog tetap belog. wuwuwuu
jom join segmen incik ben ashaari jom.
sempena CNY. kita kan 1MALAYSIA. 



Ceritakan kisah kisah menarik sewaktu anda bersahabat dengan
 rakan rakan sekolah yang berbilang kaum ..
 Pastinya ada kenangan mengusik perasaan kan ?
 OK .. Cerita tidak kurang dari 100 pataha perkataan .. 
Cerita juga mestilah berunsurkan positif.. Tolong jauhkan cerita  
isu isu perkauman !



err, tapi aku nak cter bukan kt skolah, aku skolah pondok jer dlu.
mana nak dtg bangsa cina ngn india kan. kui3x =PP
tapi aku nak citer kisah menarik aku ngan kawan chinese aku 
time kteorang kt PLKN.
plkn tu pom leyh masuk kategori skolah jgak, kn3? 
* sila anguk laju - laju cpat! *
mmg majoriti kt plkn tu budak melayu sbb kem plkn aku tu 
bebudak kelantan&terengganu jerk.
tp ada dlm belas - belas orang kot bebudak cina,
dan 2 orang antara mereka se dorm dgn aku, n duk sebelah katil aku.
nama dyeorang Susan & Yukki. 
time malam - malam mmg akan borak, gurau ngn dyeorang.
dyeorang mmg happening, xsombong, leyh masuk geng.
tapi kalu time geng - geng cina dyeorang borak, haremmm!
xphm lgsg! ntah - ntah dyeorang ngumpat sal aku pom xtaw. adeh!
budak - budak cina kt kem aku nie agak menyerlah sebab dyeorang agk aktif.
bahasa dia pom lain dgn kita orang melayu kn, 
aku pndai sbut "pucetau" jerk! haha! * sangap btoi!
dye orang de tuhan dyeorang, kepercayaan masing - masing,
setiap hri sabtu, dyeorang akn kluar outing tuk pegi kuil dyeorang.
n time tu lah aku dan geng - geng wat pesanan stok makanan.
dyeorang mmg baik sbb tlg pujuk cikgu benarkan beli mknn dari luar.
time dtg balik dari cuti raya cina dulu, 3kotak kot dyeorang bwk limau.
kteorang mabuk ngn limau jerk time tuh. n dye jugak suh try kuih bulan,
aku tak makan kot. hehe!
so, akhirul kalam, dyeorang macam kita - kita jerr, xde beza,
manusia jugak kn. yg beza, dyeorang bangsa cina dan 
bermata agk sepet. hew2!






Ucapan?
tahun nie tahun arnab, kn? moga jgn sembelih arnab wat sup.
cian arnad tu plak! kui3x
moga terus success, berbahagia dan aman dalam semangat 1MALAYSIA.
yeahh! tu diaaa. haha! xD
Happy Chinese New Year. haip - haip! 


korang ada citer lagi best?
jom join jom!
klik SINI.



bye - bye. =)



1 comment:

Unknown said...

:) ESOK CUTI HEHHEHE