Thursday, May 5, 2011

Cukuplah cintai dia dalam diam...



Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, 
cukuplah cintai dia dalam diam..
kerana diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya,
kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang,
kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya..
kerana diammu…
itu dapat memuliakan kesucian diri dan hatimu..

jika dia memang bukan milikmu, dengan izin Allah , 
melalui waktu akan menghapus ‘cinta dalam diammu’ itu dengan memberi 
rasa yang lebih indah dan orang yang tepat untukmu
biarkan ‘cinta dalam diammu’ itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu 
menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu…
kerana yakinlah…
Allah akan memberikan ganti yang lebih baik lagi atau mewujudkan mimpimu di kemudian hari..
bersabarlah dalam diammu…






aku suka kamu tapi kamu TAK suka aku. 
T_T





niat takkan menghalalkan cara. =)


jiwang nooo...pfffttt! :p


54 comments:

Chempaka said...

nice ~~ sangat suke ! selagi kite tak boleh meneruskan perhubungan yg halal, biarlah dipendam perasaan tuh...

terbaru dari chempaka: Andrea Hirata : Rekaan atau Pengalaman?

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

wah..wah..jiwang naaa...weh..abg ang mana erk?..incik nakal..lama tak dak kat fb..

FariehanIbrahim [LBC] said...

Chempaka; pendam stkt mampu..heee
Allah taw pe yg terbaik kann..=)

FariehanIbrahim [LBC] said...

iqbal; aku mmg suka jiwang niee :p

incik nakal? dia p honeymoon kt mana ntah..haha!
dia muncul time tgh mlm ja kot..

nas said...

insya-Allah
pasni pasti Allah akan bg petunjuk pd awak yang orang tersebut adalah pilihan hatimu....
bercinta dlm diam jauh lg baik drpd bercinta secara terang2an :)

JIJI YU said...

haaaaa..aku terngange je bace n3 ni..

FariehanIbrahim [LBC] said...

nas; awak? sopan jer bunyi. hahaa :p

InsyaAllah..bersabar dlm diam.
nti dpt yg terbaik. weee~ ^_^v

FariehanIbrahim [LBC] said...

JIJI YU; heh! asl terngange.. ~.~'

i am S!L4H.. said...

ha a la jiwang. pfffffffffff. hakhak

uihh lame x nmpk bdk nih..

FariehanIbrahim [LBC] said...

S!L4H; jiwang dan comel xdpt dipisahkan. pfffttt! :p

nie nmpk nie..keh3x

Arpiiz said...

haha, tak kisah pun kalau entry jiwang..^^

adrinaqamarina said...

suka orang dalam diam kadang3 adalah benda paling best. tengok dia dalam diam. usha dia dalam diam.

tapi bila nampak dye dengan orang lain, dalam diam rasa sakit sikit demi sikit.

Ini Kisah Tia said...

hehe ! suka lagu heliza tu . comel kannn ..

Wan Gerrard said...

hehe jiwang sangat :P
yang terbaik akan hadir dlm hidup kamu kelak, jgn risau hehe

FariehanIbrahim [LBC] said...

Arpiiz; heee..jgn keluh kesah suda kann..:p

FariehanIbrahim [LBC] said...

adrinaqamarina; aah, mesti ase frust menonggeng kann. T_T

FariehanIbrahim [LBC] said...

Tia; aah comel sgt!
cam budak comel nie. keh3x :p

FariehanIbrahim [LBC] said...

Wan Gerrard; alaaa..xsgt mana pom! :p

InsyaAllah, no worries kannn. =D

vampire's lovex said...

tapiiii kalau ajak je dia kawen trus xpe kan?


hhihi.



a'ah diam jalan terbaik. xD

nub said...

ha jiwang naa...

Adi Suda said...

tudiaaaaaa..dgn siapa plak dah nie budak comel..heee..^_^
syok..syok..sudah pndai ye brbahasa...heee

FariehanIbrahim [LBC] said...

vampire's lovex; aah, tu lgi baik..
tp tu pom kalu dia nk..keh3x :p

FariehanIbrahim [LBC] said...

nub; jiwang best kottt...
:D

FariehanIbrahim [LBC] said...

Adi Suda; xdak sapa2 pom..
saja ja nk berbahasa, dh jgkit ngn adi..lalalaa~ :p

iLa suHaiLa said...

hair..kamo di tag lagiii

mykhalis said...

tunggu sehingga yang halal lagi suci..lagi best

apik pehe said...

xper..dapat jer nanti terus kawen..huhu

najwa's said...

suka :D suka :D

auw~ terasa plak, tepat dgn lagu nih. (-.-')

JIJI YU said...

aku baru tau ko pon budak skolah naim..

zmanja said...

cinta dlm hati...

amir aizat said...

eee jiwang jiwang jiwang!!!

YanaMIB said...

eh siapa kata kita x suka kamu?? hehe =P

iniialahaku said...

tudia.....bleh buat novel ni...xcomeila cmni, jwang plak jadinya...hehehe...tpi vdeo tu aduhai.....

ReenAppLe said...

betol3... saya pom mngalaminya jugak... sob3...hehehe

sicomot-comel said...

huhuhu,,

peritnya cinta dlm diam..
tp nikmatnya..
masyaAllah..

Solihin Zubir said...

tapi kan, kalau rsa yakin dia boleh jd suami yg baik, x salah kalau perempuan melamar lelaki.. heheh..

Syafiq Rosli said...

wah mood mcm berbunga je ni..

vampire's lovex said...

makcik !! pi mna............

mr.syazwan said...

menanti dan terus menanti

walaupun penantian suatu penyiksaan

JIJI YU said...

herk..aku tau ko skolah naim serase rase aku la..aku terbace blog epah ke mektie ek..

Cik Hati said...

sokong comeeyyy....ngee...

err...comel lak lagu heliza tu...hahaha.. :P

SHaRKFiQ SSM said...

cinta dalam diam..
sedih kalo dy xtw, pastu g kt org laen..
kne r cari laen.. ;#

bighagenjo said...

Haha! comelnye heliza nyanyi lagu tu.. tersengeh sengeh aku tengok. ah, nice entry, stuju sgt!!!

SHaRKFiQ SSM said...

uit, cik LBC xupdate blog lg~
cmne nk komen nih..
hehehe~

kyoshi_sousuke said...

aku suka kamu tapi kamu TAK suka aku.~~sedih ayat tu~~huhu

Raden said...

oh..sgt faham akan situasi ini..suke senyap2 je. sgt perit..

iszieylyanziy said...

sob3x,,,malu klu kne reject,,huhu,so pendamkn jek

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

xpe, cari yg lain hehe...

=)

Budak Botak said...

Xmau sedih2...

Entry terbaru -> Ini Jadinya Kalau Tak Belajar Jawi... (",)

sitihanisahali said...

betul tu..matlamat x menghalalkan cara ^^

Hanny Quinn said...

Nice Blog... Feel Free To Visit Mine http://hannyquinn.blogspot.com/

Isteri Encek Bard said...

wahhhh jwang

daya said...

jiwang !
eh, vdeo klip heliza tu kite penah tgok masa bday bash dia. hehe. :)

Insan Melankolik said...

ada hadis meriwayatkan.. saya kurang ingat dengan susunan ayatnya tapi isinya lebih kurang begini..

"sesiapa yang jatuh cinta kemudian menyembunyikannya kemudian mati,maka matinya adalah syahid."

saya suka entri ini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...