Wednesday, June 29, 2011

Friday, June 24, 2011

Frust.




abaikan 'terjun kbmol' itu,
tiap minggu kot aku pegi kbmol, tak penah terpikir pom nak terjun.
saje gimik lebih. =')




saje nak catat lam belog,
nti doploh tahun lagi leh rewind balik dgn suami & anak-anak
yg pada tarikh nie aku sedang tersangat frust.


mekasih sudi singgah. ^_^

okbai.
 >.<"

Wednesday, June 22, 2011

Mari Masak Memasak, Masaklah kau! | Spaghetti Mudah&Cepat.


assalamualaikum korang comel - comelan sume,
selamat berhari rabu dengan penuh kecomelan, ^_^v
haaa..hambek kau! tajuk tak nak pnjg lagi ke? keh3! :p
bese lar, tajuk mainkan aset pening gak woo..

da lame da tringin nak try masak spaghetti nie,
so, sabtu hari tu bertekad ajak kwn pegi beli brg masak,
berbekalkan beberapa sen pitis dlm dompet, kteorang pegi tesco..

dalam bulat merah tu jela yg aku beli..ngeh3!  >.<"


tak ingat hari sabtu mane de dia bagi plastik,
punye lar jimat tak nak beli plastik doploh sen, 
nasib baik dpt tolak troli smpai ke kereta. phewww! -.-'


Cara nak buat (untuk 5 orang);
rebus spaghetti dgn sedikit minyak. (sejukkan kt tepi)
tumis 3ulas bawang putih (dicincang) dan 1biji bawang besar (dipotong dadu),
kemudian masukkan 3sudu lada kering yg dikisar, tunggu sehingga garing
dan masukkan 5sudu sos tradisional spaghetti (aku guna yg kimball),
masukkan air rebusan ayam kisar secukupnya. (so jgn buang lepas rebus ayam)
bila da agak-agak naik bau, masukkan ayam kisar rebus (aku guna ayam cincang sendiri :p)
lepas tu masukkan meatball dan sosej. tambah sedikit bahan perasa gula dan garam.
agak-agak da masak & pekat , padamkan api. siap. 
senang kannn...simple jerk! *bajet hebad. =P

dan...


siap dihidang! ^_^

agak teruja lah kan sebab 1st time masak tanpa diawasi umi, keh3!
abg aku ckp not bad. n adik siap suh wat lagi next time. pffttt! 
*bangga dgn diri sendiri. kah3! :D


nyum3! jemput makan sume...lalalaa~


ouh, aku rujuk resepi dari ---> myresepi. =)



yeay! da boleh kawen. 
okbai. >.<"

Wordless Wednesday #1





Alhamdulillah. =)
thanks google sbb byk tolong. :p


Saturday, June 18, 2011

Budak Comel dan Matluthfi tak dapat dipisahkan.


assalamualaikum anda-anda comel-comelan sume, :D
selamat berhujung minggu dengan jayanya, ngeh3x


keyword nuffnang hari nie.

budak comel dengan keyword matluthfi memang tak dapat dipisahkan.
tiap minggu wajib ada matluthfi kt keywords nuffnang,
bese lar kalu jodoh tak kemana. *ttibe pulekkk. =P

oke, bukan pasal keywords mahupun nuffnang yg ingin kita 
tonjolkan pada hari ini tapi,
haruslah video terbaru matluthfi. kehkeh >.<



"K-1Malaysia...pop!" kahkah 


PLASTIK,
sampah paling banyak atas bumi ni. =)

fikir-fikirkan dan selamat beramal. =P


comel jer kan matluthfi nie,
nak jer aku luku-luku sebijik ats kepala! grrr~
ok bye.




opss! ada uncle ingeyer nie pantang sket ngan matluthfi.
jeles matluthfi lebih kacak kot... ahaha :p


Thursday, June 16, 2011

Ku akan menikahimu...



video


Berakhir sudah pencarian cintaku,
Jiwa ini tak lagi sepi,
Hati ini tlah ada yang miliki..

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta,
Diri ini tak lagi sepi,
Kini aku tak sendiri..

Aku akan menikahimu,
Aku akan menjagamu,
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu..

Aku akan menyayangimu,
Kukan setia kepadamu,
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu..

pfftt! cun nyehh! >.<


tajuk nak gempak jer kan, :p
Penghujung Cinta -Pasha ft Adelia-
lagu nie sedap sgt. nk makan boley? 
okbai! -.-'


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...