Tuesday, March 4, 2014

Jodoh jadah.


Assalamualaikum.


Jodoh?

Apa ke jadah jodoh ni?

dulu kan time aku form 3, aku penah perli sir math yg umo 28tahun yg tak kawen lagi.
aku tertanya-tanya kenapa lar dia tak kawen lagi,
kenapa taknak kawen? memilih ke? tak cari ke? tak jumpa ke?

aku dulu mmg jahil sket.
selamba jer perli cikgu sendiri. haha zzz! -.-

tapi sekarang,
bila diri sendiri dh besar,
dah alami sendiri situasi itu,
dah byk belajar ilmu agama sket, *krik krikkk

ya, jawapan nya
jodoh lah.

dah mmg jodoh tu tak sampai lagi
even dia umo 40tahun,
sape kita nak pertikaikan,

mungkin dia dah berusaha mencari,
tapi tak jumpa yg sesuai, yg terbaik,

jodoh tu kan ditangan Allah.
macam ajal dan maut.
dah ditentukan di luh mahfuz dari kita ditiupkan roh lagi.

nak kawen..nak kawen..
tapi persediaan tu takde lagi,
mungkin sbb tu Allah tak ketemukan lagi kita dgn jodoh.

watlek wakpeace,
lepak lu, enjoy our single day lu! kiki


k bye :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...