Thursday, April 24, 2014

JPN Kota Bharu buka hari jumaat, MyKad siap 2jam jer.


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
pemegang dan pemilik mykad yang sah mahupun tidak sah sekalian,

hari tu pegi bank nak update buku asb,
so kena scan ic dulu,
tapi malangnya cip ic aku tak dpt dibaca sbb dh berkarat, brrr!
resah gelisah gak lah duk pikir bila masa nak g tukar mykad,
tiap hari aku kerja, kecuali jumaat sehari jer,

officemate aku pun bagitau lah yg jpn kota bharu bukak hari jumaat,
alaaa, jpn kat wisma persekutuan kota bharu tuh, sapo ore kelate mesti tau mano!
hoihh, aku tak penah tau pun! phewww

hari sabtu pom dia bukak, sampai pukul 2 kalau tak silap aku.

aku pegi ngn officemate minggu lepas,
hari jumaat kan, aku bajet 10 20org jer yg ada sbb kebykkn
orang kelantan mmg pergi pasar pagi jumaat, haha
aku sampai pukul 8.45, ingat wisma jpn kota bharu tu tak bukak lagi,
naik atas amek no., hambekk! dh 100org depan aku,
full house ok jpn wisma pagi tu, dh lar tmpt sempit, aircond plak takde!
berpeluh2 kak ton menunggu giliran dlm jpn tuh!

tp perjlnn dia cepat,
sbb kebanyakkan nak tukar mykad baru jer,
scan maklumat yg lama, amek gambar, setel!
aku tggu dalam sejam jer,
sejam berdiri ok, tak dpt duduk pom,nasib baik sejam jer,
kalu 5jam, mau tak dpt berjalan aku lepas tuh.

lepas settle amek gmbr,
dia akan cakap pukul berapa mykad kita kan siap,
yg aku hari tu, dlm masa sejam,
kul 10 siap amek gmbr, kul 11 aku blh amek mykad.

kejap jer kan?
lega kak ton dpt mykad baru dlm masa 2jam jer! kiki
tp tak puas hati gmbr aku burok, mekap hilang dh berpeloh2 menunggu giliran,
mencik!

ok, tu jelah aku nak kongsikan pada hari yg berbahagia ini, haha



ok, bye. :)

1 comment:

ilaasuhailaa said...

memey lego hair. 2 jm nunggu tu bleh berjimba dlu round kb..pheww!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...