Monday, April 14, 2014

Siapa nak sihat? kena tahu 1001 kebaikan cuka epal.



Assalamualaikum & salam sejahtera chu'olls!
apa khabar sang kurus, sang gemuk, sang nak kurus, sang nak gemuk?
*haaa..nampak tak opening aku mcm ala2 Mr.K, :P

tadi aku bukak email,
salah satu email ada orang hantar 1001 kebaikan apple cider (cuka epal)
dulu aku selalu dengar jer nama cuka epal ni,
ofismate lama aku selalu duk cerita yg suami dia mmg amalkan minum apple cider
tuk kurus dan kesihatan,
time tu dalam hati aku, "pehal minum cuka?? uishhh, bahaya kot! cuka mengikis."
orang kureng wat reseach camtu lah, haha

tapi awal tahun hari tu,
supervisor aku bawak dia punya, jd aku pun try lah kehebatan cuka epal ni, haha
masam2, sedappp!
jadi..ia mmg sesuai untuk aku yg nak kurus ni, lalalaaa~
bukan..bukann..bukan nak kurus, tp nak sihat ok. hihi
tuk masa sekarang, masa depan, dulu, kini dan selamanya..

jadi..cukuplah aku membebel pada opening ni,
jom kita baca apa kebaikan apple cider ni,
banyak kebaikan! Alhamdulillah :)

  • Menurunkan berat badan
  • Meningkatkan metabolisme 
  • Merangsang pemecahan lemak
  • Menghalang penyerapan atau timbunan lemak
  • Mencegah dan mengawal selulit
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Menghancurkan/melarutkan batu karang
  • Masalah kulit seperti jerawat
  • Mencantikkan kulit
  • Melegakan migrain dan sakit kepala
  • Menyembuhkan jangkitan sinus
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Menurunkan paras kolestrol
  • Melegakan masalah senggugut
  • Mengurangkan ulser
  • Menghapuskan ruam lampin
  • melegakan heart burnt or chronic reflux 
  • melegakan penyakit asthma atau lelah
  • Mengatasi masalah allergi
  • Melegakan penyakit gout
  • Mengatasi diabetes : mengurangkan kadar gula dalam darah
  • Meningkatkan kecergasan, daya ingatan
  • Membunuh sel kanser atau melambatkan pertumbuhan sel
  • Melegakan masalah arthritis dan sakit yang melibatkan sendi dan sengal badan
  • Menurunkan risiko masalah jantung dan barah
  • Mengandungi anti-oksidan yang menjaga kesihatan jantung
  • Meningkatkan kesihatan membran paru-paru
  • Meningkatkan kesihatan tulang
  • Membantu mengatasi batu karang
  • Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dgn mengekalkan tahap kolesterol darah
  • Membantu mengekalkan berat badan yang ideal
  • Menghilangkan stress dan membantu tidur yang nyenyak
  • Mengurangkan simptom selsema, sakit tekak dan sakit perut
  • Mengimbangi PH badan/mulut 
  • Membunuh bakteria penyebab bau busuk seperti mulut dan kaki
  • Mengatasi morning sickness dan mabuk laut
  • Membersihkan Kulit kepala dan menghilangkan kelemumur

   
BRAGG ni adlh antara jenama apple cider yg femes. kat Giant ada jual :)



whatever it is,
apa2 yg kita nak buat, kita kena betul dan ikhlas kan niat,
jgn nak teruja or ghairah sgtt, aku lempang kang! kahkah
pesanan lebih untuk diri sendiri. hihi
tapi nak kurus kena teruja kan, kalau setakat main2 mmg takkan jadi punya. blerghh!

watlek watpeace!
makan nasik 3pinggan. wakakaa


ok, bye. :)


1 comment:

Unknown said...

cuka epal ni la yang orang buat jeruk tu ye?/ke bukan??heheh